Auto Świat Giulietta wprowadza nową platformę Fiata

Giulietta wprowadza nową platformę Fiata

Alfa Romeo Giulietta prezentuje nową platformę Grupy Fiat pod nazwą "Compact", zaprojektowaną, aby zapewnić optymalną przyczepność do drogi, zwrotność i bezpieczeństwo.

Alfa Romeo Giulietta
Onet
Alfa Romeo Giulietta

Nowa Alfa Romeo Giulietta oferuje dobre osiągi i wysoki poziom komfortu. Uzyskano to dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technicznym zastosowanym w zawieszeniu, układzie kierowniczym nowej generacji, sztywnej, lecz lekkiej konstrukcji wykonanej z takich materiałów, jak aluminium czy wysokowytrzymała stal oraz nowoczesnych technologii zastosowanych w produkcji.

Nowa platforma "Compact" to efekt strategii stosowanej przez Fiat Group Automobiles - poprzedzona platformami Mini w segmencie A i "Small" w segmencie B i L0 - jest jednak od nich bardziej zaawansowana, dzięki zastosowaniu nowych materiałów i technologii, a także dzięki uzyskanym parametrom.

Fiat - platforma "Compact"
Fiat - platforma "Compact"Onet

W pierwszych fazach projektowania celem inżynierów było stworzenie nowej platformy, która pozwoliłaby przyszłym pojazdom Fiat Group Automobiles segmentu C, począwszy od Alfy Romeo Giulietta, na walkę z najlepszymi w klasie.

Cała konstrukcja jest bardziej wytrzymała i wydajna, mimo iż w porównaniu z poprzednią generacją jej ciężar się nie zwiększył. Wszystko to dzięki coraz szerszemu zastosowaniu materiałów o bardzo wysokiej wytrzymałości, które stanowią obecnie ponad 90% całkowitej masy systemu: niektóre części konstrukcyjne, mające za zadanie zagwarantowanie wysokiej wytrzymałości i dobrych właściwości pochłaniania uderzeń ulegając minimalnym deformacjom, zostały wykonane ze stali hartowanej prasowaniem na gorąco.

Ponadto, lekkie materiały zastosowano również w niektórych częściach konstrukcyjnych mocowanych do konstrukcji nadwozia. Na przykład, z tłoczonego aluminium wykonano zarówno belkę przednią (jest to belka strukturalna umieszczona wewnątrz skorupy deski, łącząca słupki przednie usztywniające przednią część przestrzeni pasażerskiej) oraz trzecią linię obciążenia. Natomiast z materiału Xenoy (materiał termoplastyczny o wspaniałych właściwościach pochłaniania energii względem ciężaru) wykonano poprzeczkę zderzaka tylnego oraz elementy pochłaniające energię trzeciej linii obciążenia (spełniają funkcję pochłaniania energii uderzeń przy niskiej prędkości oraz podtrzymywania zderzaka przy uderzeniu w pieszego). Dzięki tym rozwiązaniom zaoszczędzono 8,5 kg z przodu i 4 kg z tyłu w porównaniu z tradycyjnymi konstrukcjami ze stali - bez kompromisów w przypadku bezpieczeństwa.

Następną nowością platformy jest jej modułowość, która predysponuje ją do zastosowania w rodzinach pojazdów o różnych rozstawach osi. Tę modułowość zapewniają niektóre panele środkowe podłogi oraz boczne elementy platformy, nie wpływając na żadne elementy konstrukcji przedniej i tylnej. Rozwiązanie to pozwala ograniczyć koszty wdrożenia tej platformy do innych pojazdów.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków