Zmniejsza się również jej wytrzymałość mechaniczna. Po spolerowaniu szyby powstają na niej wklęsłe miejsca, których nie są w stanie oczyścić samochodowe wycieraczki. Naprawa śladów po uderzeniach i pęknięć jest stosunkowo droga. Stosuje się w tym celu żywice utwardzaną promieniami UV. Skutek zabiegów bywa nietrwały, szyba może znowu pękać w miejscu naprawy. Dodatkowym problemem jest to, że przed naprawą trudno przewidzić jej efekt. Zazwyczaj jednak ślady uszkodzeń pozostają widoczne. Dlatego też nie wolno wykonywać napraw szyby czołowej w części określonej jako "pole widzenia kierowcy". Szyba jest elementem eksploatacyjnym. W przypadku uszkodzeń warto rozważyć jej wymianę na nową, zapewniającą lepszą widoczność. Do większości modeli można kupić szyby znacznie taniej poza oficjalną siecią dilerską danej marki auta. Warto szukać zamienników pochodzących od tych samych producentów, którzy dostarczają szyby też do tzw. pierwszego montażu.