Nowy Jazz w wersji europejskiej to jeszcze prototyp, ale bardzo zbliżony do wersji produkcyjnej.

Nadwozie jest mocno zmienione, zostało też nieznacznie powiększone – nowy Jazz jest dłuższy o 15 mm od obecnego modelu. Rozstaw osi wydłużono o 30 mm.

Honda Jazz – prototyp Foto: ACZ / Auto Świat
Honda Jazz – prototyp

Konstruktorom Hondy udało się znacząco powiększyć wnętrze Jazza, i to nie tylko dlatego, że auto ma większy rozstaw osi. Wygospodarowanie obszernego wnętrza stało się możliwe dzięki centralnie umieszczonemu zbiornikowi paliwa (podobne rozwiązanie zastosowano w innej nowości Hondy – modelu HR-V).

Nowy Jazz wyposażony będzie w benzynowy silnik o pojemności 1,3 litra i-VTEC (zmienne fazy rozrządu) współpracujący z 6-biegową skrzynią manualną (lub bezstopniową CVT).

Więcej szczegółów na temat nowego Jazza Honda ujawni 2 października podczas europejskiej premiery auta na salonie paryskim.