Logo

IAA 2014: nowy Fiat Doblo

Piotr Burchard
Piotr Burchard

Choć oficjalnie mówi się o prezentacji nowego Doblo, już na pierwszy rzut oka widać, że chodzi o lifting. Najbardziej zmienił się przód pojazdu – nowe są reflektory, grill i zderzak. Z tyłu zmieniono wygląd świateł. Ale oczywiście na tym modyfikacje się nie kończą.

W środku drobne retusze i przede wszystkim ułatwiony dostęp do rozbudowanych multimediów. System Uconnect jest obsługiwany za pośrednictwem 5-calowego dotykowego ekranu, istnieje również możliwość zamówienia cyfrowego radia DAB.

Tak jak do tej pory paleta nadwoziowa Doblo będzie się składała z 4 odmian (m.in. Furgon i pikap) o dwóch rozstawach osi. Przyszłych użytkowników auta ucieszy z pewnością fakt, że silnik 1.3 Mulitjet został zmodyfikowany – maksymalny moment obrotowy jest teraz dostępny już przy niższych obrotach, przez co auto ma być przyjemniejsze w eksploatacji i ma chętniej reagować na gaz już od niższych obrotów.

Paleta motorów Doblo ma być następująca: 1.3 MultiJet II (75 i 90 KM, 200 Nm), 1.6 MultiJet II (100 i 105 KM, 290 Nm), 1.6 MultiJet II (90 KM, 200 Nm, z automatyzowaną skrzynią), 2.0 MultiJet II (135 KM, 320 Nm) oraz silniki benyznowe 1.4 (95 KM, 127 Nm), 1.4 TurboJet (120 KM, 206 Nm). Ostatni motor będzie dostępny także w wersji na metan.

Inżynierowie Fiata dużą wagę przyłożyli także do wyciszenia auta – polftingowe Doblo ma być cichsze od poprzednika aż o 3 dB, co powinno przełożyć się na wyższy komfort jazdy. W standardowym wyposażeniu samochodu pojawi się Esp.

Pierwsze auta powiny trafić do dilerów w lutym 2015 roku. Według zapowiedzi menadżerów polskiego oddziału Fiata auto po modyfikacjach nie powinno dużo zdrożeć, choć pewnych korekt ceny można się spodziewać.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu