Jak wynika z najnowszych danych Ministerstwa Finansów w styczniu 2010 roku sprowadzono do Polski 44 481 sztuk używanych samochodów osobowych. To wynik nieco mniejszy niż w poprzednim miesiącu (o 1,79%), ale większy niż w styczniu 2009 r. (o 3,49%).

Import zaczął się zatem stabilizować na poziomie z ubiegłego roku, kiedy to nastąpiło załamanie się rynku o ponad 37%. Liczba sprowadzonych samochodów zmniejszyła się z rekordowego poziomu 1,1 mln w 2008 roku do nieco ponad 693 tys. w 2009 roku. Biorąc pod uwagę styczniowe wyniki, import w bieżącym roku powinien się ustabilizować na poziomie z 2009.

Styczniowy rezultat jest niski, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę notowania polskiej waluty. Przy bardzo stabilnym kursie w styczniu 2010 roku(za euro płacono w graniach 4,0 - 4,2 zł), nie odnotowano wzrostu zainteresowania autami sprowadzanymi z Unii, co świadczy o nasyceniu rynku. Od wejścia Polski do UE w maju 2004 do kraju trafiło bowiem ponad 5,7 mln aut używanych. Z drugiej jednak strony początek roku zazwyczaj jest słaby dla importu i - w przypadku dalszego umacniania się złotego - nie można wykluczyć wzrostu liczby sprowadzanych aut. Z taką sytuacją mieliśmy do czynienia w 2009 r., kiedy to po bardzo słabym pierwszym i drugim kwartale, w okresie od sierpnia do października sprowadzano nawet 70 tys. aut miesięcznie.

Jeśli chodzi o strukturę wiekową importowanych samochodów, licząc rok do roku, mimo podobnej liczby sprowadzonych aut, w styczniu zmniejszył się udział pojazdów najstarszych (powyżej 10 lat) i najmłodszych (do 4 lat) na rzecz samochodów wieku od 5 do 10 lat. Tych ostatnich sprowadzono 20 311 sztuk, czyli 45,66% całego importu (wobec 41,3% rok wcześniej). Natomiast samochodów w wieku do 4 lat sprowadzono tylko 3 811 sztuk, co stanowi 8,57% wszystkich sprowadzonych do Polski aut (rok wcześniej - 11,2%). Pozytywny jest natomiast fakt, że sprowadzono nieco mniej aut najstarszych. Udział pojazdów w wieku powyżej 10 lat wyniósł w styczniu  45,77%, czyli o 1,63 pproc. mniej niż rok wcześniej.

W rankingu najczęściej sprowadzanych marek nastąpiły niewielkie zmiany. Spośród piętnastu najpopularniejszych producentów, tylko 6 zanotowało spadek liczby sprowadzonych aut w stosunku do ubiegłego roku, natomiast w przypadku 9 - na przestrzeni roku nastąpił wzrost ich liczby. Renault awansowało na 3. pozycję rankingu, zajmując dotychczasowe miejsce Forda.

Bardzo duży wzrost importu zanotowało Toyota. W styczniu sprowadzono 1 646 aut tej japońskiej marki, o 35,47% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. To pozwoliło Toyocie awansować z 10. miejsca w grudniu 2009 na 8. lokatę obecnie. Z pozostałych marek dużym zainteresowaniem cieszył się również Seat (+2 pozycje w rankingu, 7. miejsce). Mimo niewielkiego wzrostu liczby importowanych aut na dalsze pozycje w rankingu spadł Mercedes (obecnie zajmuje 9. miejsce) i Peugeot (10. pozycja). Obie marki spadły w rankingu o dwie pozycje. Najpopularniejszą marką wśród importerów jest niezmiennie Volkswagen, do którego należy ponad 18% udziału w rynku aut używanych, sprowadzanych z Unii. Łącznie z krajów Wspólnoty sprowadzono 43 556 samochodów, zaś spoza UE (głównie z USA) tylko 925 aut.

Oto lista TOP 15 najczęściej sprowadzanych marek samochodów (w nawiasie podano liczbę sztuk sprowadzonych w styczniu oraz procentową zmianę w stosunku do stycznia 2009r.):

1. Volkswagen (8 079 szt., -0,49 proc.)

2. Opel (5 411 szt., -3,51 proc.)

3. Renault (3 954 szt., 1,18 proc.)

4. Ford (3 808 szt., -4 06 proc.)

5. Audi (3 541 szt., 13,93 proc.)

6. BMW (1 719 szt., 16,86 proc.)

7. Seat (1 709 szt., 9,41 proc.)

8. Toyota (1 646 szt., 35,47 proc.)

9. Mercedes (1 597 szt., 7,33 proc.)

10. Peugeot (1 540 szt., 4,90 proc.)

11. Mazda (1 372 szt., 12,37 proc.)

12. Citroen (1 102 szt., 6,58 proc.)

13. Fiat (1 035 szt., -13,32 proc.)

14. Nissan (876 szt., -10,15 proc.)

15. Volvo (848 szt., -2,86 proc.)