Najważniejsza i najbardziej rozpoznawalna cecha „twarzy” BMW to grill w kształcie dwóch nerek. Niestety, nie wiadomo, któremu styliście zawdzięczamy ten oryginalny element, pewne jest tylko, że BMW 303 z 1933 r. było pierwszym autem, które nim ozdobiono.
Isetta była równie genialnym, co kuriozalnym samochodzikiem. Miała silnik umieszczony z boku z tyłu, wąski rozstaw kół z tyłu i nieproporcjonalnie szeroki z przodu. Wsiadało się przez jedne drzwi umieszczone na froncie! Kolumna kierownicza zginała się bowiem na przegubach. To rozwiązanie pozwalało po zaparkowaniu przodem do chodnika wygodnie i bezpiecznie wyjść z auta.
To eleganckie wcięcie na tylnym słupku zawdzięczamy Wilhelmowi Hofmeisterowi, który od 1955 r. odpowiadał za design w BMW. Za jego czasów powstały takie modele, jak BMW 700, „Neue Klasse” oraz „02-ka”. Sławę przyniósł mu dopiero kształt słupka w modelu 3200 CS.
Kokpit nachylony w stronę kierowcy: to, co dziś jest oczywiste w samochodach, po raz pier-
wszy pojawiło się w BMW, a konkretnie – w prototypowym Turbo z 1972 r. Pierwszym produkcyjnym modelem z tak zaprojektowaną deską roz-dzielczą była pierwsza seria 3 z 1975 r.
Pierwsze egzemplarze BMW 2002 turbo miały na przednim spoilerze napisaną nazwę w lustrzanym odbiciu. Kierowca auta jadącego przed nim miał zobaczyć napis w lusterku i szybko ustąpić miejsca mocnej maszynie. Zabieg okazał się jednak zbyt agresywny, więc napis usunięto.
Topowa ewolucja modelu E9 – 3.0 CSL – otrzymała fabryczny pakiet ospoilerowania, który zapewnił jej przydomek „Batmobil”. Wśród licznych lotek wyróżniał się ogromny tylny spoiler, na którego BMW nie dostało homologacji drogowej – dlatego auta wydawane klientom miały spoiler schowany w bagażniku...
Zaprezentowane w 1986 r. BMW serii 7 E32 zostało bardzo dobrze przyjęte zarówno przez klientów, jak i miłośników dobrego stylu. Designerami odpowiedzialnymi za ten projekt byli Claus Luthe (wówczas szef stylu BMW) i wielki Ercole Spada. Elementem, który zadebiutował w tamtym modelu i do dziś jest stosowany w różnych wariacjach, był klosz tylnego światła w kształcie litery „L”.
iDrive brzmi dla nas dziś jak jakiś nowy gadżet Apple’a, jednak w 1999 r. BMW zaprezentowało w studyjnym Z9 nowy koncept obsługi urządzeń pokładowych za pomocą wielofunkcyjnego pokrętła-dżojstika, które (dopracowane) stosuje do dziś.
Premiera serii 7 E65 w 2001 r. była dla miłośników tego modelu szokiem. Zamiast limuzyny o smukłej linii ówczesny szef stylistów Chris Bangle zaserwował krągłego sedana, zakończonego... jakąś dziwną dokładką. Jednak to, co początkowo kłuło w oczy, kilka lat później zaczęło być kopiowane przez konkurencję...
Koncepcyjne BMW Vision EfficientDynamics z 2009 r. zwiastowało produkcyjną wersję modelu i8. Auto szokowało wspaniale wkomponowanymi w kształt nadwozia elementami aerodynamiki. Rozwarstwienie elementów i ich płynne przenikanie zapewniły wrażenie niesamowitej lekkości sylwetki, czyli clou konstrukcji tego pojazdu.