Auto Świat Klasyki 10 najwspanialszych BMW, które nie trafiły do produkcji 10 najwspanialszych BMW, które nie trafiły do produkcji Piotr Burchard 25 gru 22 12:12 BMW zbudowało niejedno fascynujące auto, ale wiele ciekawych projektów nie dostało zielonego światła na produkcję seryjną. 10 Zobacz galerię
W latach 30. XX wieku motocykle służyły przede wszystkim jako środek transportu, a mimo to budowano też prawdziwe cuda na dwóch kołach. BMW R7 było prototypową maszyną w stylu art déco, która w produkcji byłaby, niestety, zbyt droga. 1/10 Rok 1934 - BMW R7 Ten samochód powstał, żeby zwyciężyć w wyścigu Mille Miglia. Piękna opływowa karoseria powstała w zakładach Touring. Technika napędu i podwozie. 2/10 Rok 1939 - BMW 328 Touring Coupe W czasach, gdy paleta modeli BMW składała się tylko z Isetty i dużej limuzyny Barockengel, rozważano wprowadzenie auta klasy średniej, także z nadwoziem kombi. Ciekawe, jak potoczyłyby się losy BMW, gdyby już wtedy zaproponowało klientom takie lifestylowe kombi. 3/10 Rok 1956 - BMW 520 Combiwagen Pietro Frua pracował jako stylista dla marki Glas, zanim została przejęta przez BMW, później wykonał ponad tuzin projektów dla Bawarczyków, bazując na modelach seryjnych – żaden z nich nie został jednak dopuszczony do produkcji. Jednym z nich było BMW 2002 GT4 – coupé z układem siedzeń 2+2. 4/10 Rok 1969 - BMW 2002 GT4 Coupe Fura Rok 1972, Monachium jest gospodarzem olimpiady, a BMW dumnie prezentuje swoją nową centralę firmy, a także eksperymentalny pojazd. Położono w nim duży nacisk na bezpieczeństwo oraz zaprezentowano wiele ciekawych rozwiązań technicznych. Niektóre z nich, w tym elementy designu, zostały wykorzystane w legendarnym M1. 5/10 Rok 1972 - BMW Turbo Ledwo rozkręciła się produkcja nowej dumy BMW, czyli silnika V12, a w tajemnicy konstruktorzy już pracowali nad 16-cylindrową jednostką, oznaczoną kryptonimem „Goldfisch”. Silnik powstał i był nawet testowany w prototypie serii 7, ale na tym się skończyło. 6/10 Rok 1987 - projekt Goldfish Mieszanka gokarta i buggy – połączenie, które gwarantuje mnóstwo frajdy z jazdy, czyli to, czego oczekują klienci marki. Jesteśmy pewni, że bawarscy inżynierowie zadbaliby też o odpowiedni napęd do tego pojazdu. Niestety, badania rynkowe wykazały brak zainteresowania. 7/10 Rok 1995 - BMW Just 4/2 BMW Z07 jest wyjątkiem w tym zestawieniu – weszło bowiem do produkcji, ale z otwartym nadwoziem, jako roadster Z8. Zmysłowy kształt karoserii nawiązywał do modelu 507 z lat 50. Szkoda, że odmiana coupé nie trafiła do produkcji – świetnie uzupełniłaby ofertę roadstera Z8. 8/10 Rok 1997 - BMW Z 07 Z okazji otwarcia swojego nowego muzeum BMW zaprezentowało koncept, który wydawał się... ożywiony. Niczym zwierzę GINA otwierała swoje oczy, a poszycie jej karoserii marszczyło się jak skóra – było bowiem wykonane z elastycznej tkaniny, naciągniętej na konstrukcję rurową. Nikt nigdy później nic podobnego już nie pokazał – to był unikat. 9/10 Rok 2008 - BMW GINA Light Vision Ten samochód koncepcyjny nawiązywał duchem i stylem do przedwojennego 328, jednak wykorzystano w nim nowoczesne materiały i technikę. Dla zespołu stylistów Adriana van Hooydonka (dziś szef stylistów BMW) była to udana sztuka, ale stworzona tylko dla sztuki. 10/10 Rok 2011 - BMW 328 Hommage Autor poleca: BMW M5 - moc z obrotów BMW 525i kontra Rover 827 - który klasyczny sedan będzie lepszym wyborem? Tematy: BMW, ZwD - Czas wolny