• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...
  • Oldtimer
  • Youngtimer
  • ...
Auto Świat Klasyki 10 najwspanialszych BMW, które nie trafiły do produkcji

10 najwspanialszych BMW, które nie trafiły do produkcji

Piotr Burchard
19 sty, 17:46
Auto Świat
BMW zbudowało niejedno fascynujące auto, ale wiele ciekawych projektów nie dostało zielonego światła na produkcję seryjną..
10 najwspanialszych BMW, które nie trafiły do produkcji 10 Zobacz galerię
  • Rok 1934 - BMW R7
  • Rok 1939 - BMW 328 Touring Coupe
  • Rok 1956 - BMW 520 Combiwagen
  • Rok 1969 - BMW 2002 GT4 Coupe Fura
WRÓĆ
NA ONET
1/10 Rok 1934 - BMW R7
Rok 1934 - BMW R7

W latach 30. XX wieku motocykle służyły przede wszystkim jako środek transportu, a mimo to budowano też prawdziwe cuda na dwóch kołach. BMW R7 było prototypową maszyną w stylu art déco, która w produkcji byłaby, niestety, zbyt droga.

2/10 Rok 1939 - BMW 328 Touring Coupe
Rok 1939 - BMW 328 Touring Coupe

Ten samochód powstał, żeby zwyciężyć w wyścigu Mille Miglia. Piękna opływowa karoseria powstała w zakładach Touring. Technika napędu i podwozie.

3/10 Rok 1956 - BMW 520 Combiwagen
Rok 1956 - BMW 520 Combiwagen

W czasach, gdy paleta modeli BMW składała się tylko z Isetty i dużej limuzyny Barockengel, rozważano wprowadzenie auta klasy średniej, także z nadwoziem kombi. Ciekawe, jak potoczyłyby się losy BMW, gdyby już wtedy zaproponowało klientom takie lifestylowe kombi.

4/10 Rok 1969 - BMW 2002 GT4 Coupe Fura
Rok 1969 - BMW 2002 GT4 Coupe Fura

Pietro Frua pracował jako stylista dla marki Glas, zanim została przejęta przez BMW, później wykonał ponad tuzin projektów dla Bawarczyków, bazując na modelach seryjnych – żaden z nich nie został jednak dopuszczony do produkcji. Jednym z nich było BMW 2002 GT4 – coupé z układem siedzeń 2+2.

5/10 Rok 1972 - BMW Turbo
Rok 1972 - BMW Turbo

Rok 1972, Monachium jest gospodarzem olimpiady, a BMW dumnie prezentuje swoją nową centralę firmy, a także eksperymentalny pojazd. Położono w nim duży nacisk na bezpieczeństwo oraz zaprezentowano wiele ciekawych rozwiązań technicznych. Niektóre z nich, w tym elementy designu, zostały wykorzystane w legendarnym M1.

6/10 Rok 1987 - projekt Goldfish
Rok 1987 - projekt Goldfish

Ledwo rozkręciła się produkcja nowej dumy BMW, czyli silnika V12, a w tajemnicy konstruktorzy już pracowali nad 16-cylindrową jednostką, oznaczoną kryptonimem „Goldfisch”. Silnik powstał i był nawet testowany w prototypie serii 7, ale na tym się skończyło.

7/10 Rok 1995 - BMW Just 4/2
Rok 1995 - BMW Just 4/2

Mieszanka gokarta i buggy – połączenie, które gwarantuje mnóstwo frajdy z jazdy, czyli to, czego oczekują klienci marki. Jesteśmy pewni, że bawarscy inżynierowie zadbaliby też o odpowiedni napęd do tego pojazdu. Niestety, badania rynkowe wykazały brak zainteresowania.

8/10 Rok 1997 - BMW Z 07
Rok 1997 - BMW Z 07

BMW Z07 jest wyjątkiem w tym zestawieniu – weszło bowiem do produkcji, ale z otwartym nadwoziem, jako roadster Z8. Zmysłowy kształt karoserii nawiązywał do modelu 507 z lat 50. Szkoda, że odmiana coupé nie trafiła do produkcji – świetnie uzupełniłaby ofertę roadstera Z8.

9/10 Rok 2008 - BMW GINA Light Vision
Rok 2008 - BMW GINA Light Vision

Z okazji otwarcia swojego nowego muzeum BMW zaprezentowało koncept, który wydawał się... ożywiony. Niczym zwierzę GINA otwierała swoje oczy, a poszycie jej karoserii marszczyło się jak skóra – było bowiem wykonane z elastycznej tkaniny, naciągniętej na konstrukcję rurową. Nikt nigdy później nic podobnego już nie pokazał – to był unikat.

10/10 Rok 2011 - BMW 328 Hommage
Rok 2011 - BMW 328 Hommage

Ten samochód koncepcyjny nawiązywał duchem i stylem do przedwojennego 328, jednak wykorzystano w nim nowoczesne materiały i technikę. Dla zespołu stylistów Adriana van Hooydonka (dziś szef stylistów BMW) była to udana sztuka, ale stworzona tylko dla sztuki.

Google News
Źródło:
Auto Świat
Piotr Burchard
Piotr Burchard Redaktor prowadzący „Auto Świat Classic”
Autor poleca:
  • BMW M5 - moc z obrotów
  • BMW 525i kontra Rover 827 - który klasyczny sedan będzie lepszym wyborem?
Tematy: BMW, ZwD - Czas wolny

Polecane z kategorii

Zmotoryzował Włochy, dał bazę Maluchowi. Fiat 500 skończył 65 lat Zmotoryzował Włochy, dał bazę Maluchowi. Fiat 500 skończył 65 lat Marki, których już nie ma. FS Lublin (1951-2016) Marki, których już nie ma. FS Lublin (1951-2016) Premium  Stanley Steamer 735D - prawdziwa maszyna parowa Stanley Steamer 735D - prawdziwa maszyna parowa Dlaczego 30 lat temu z elektryków nic nie wyszło? Czy teraz będzie podobnie? Dlaczego 30 lat temu z elektryków nic nie wyszło? Czy teraz będzie podobnie? Premium BMW M3 E30 – ostry jak mało który BMW M3 E30 – ostry jak mało który Premium Porsche 944 Turbo Cabrio – wakacje z wiatrem w plecy Porsche 944 Turbo Cabrio – wakacje z wiatrem w plecy Premium Auta na całe życie - czyli niezniszczalne samochody lat 80. i 90. Auta na całe życie - czyli niezniszczalne samochody lat 80. i 90. Autosan H9-20 – klasyk, który tworzył historię Autosan H9-20 – klasyk, który tworzył historię Delta Integrale Evo II, Golf Limited i Escort RS Cosworth czyli klasa o profilu sportowym Delta Integrale Evo II, Golf Limited i Escort RS Cosworth czyli klasa o profilu sportowym Premium
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech