Ten drogocenny pojazd to Ferrari 275 GTB/4 Spider wyprodukowane w 1967 roku. Gdyby wykonać je całe ze złotabyłoby o wiele tańsze. Podczas dorocznej aukcji połączonej ze słynnym na cały świat konkuresem elegancji w Pabble Beach kolekcjonerzy-milionerzy z całego świata kupili 120 zabytkowych samochodów.
Ceny 26 aut przekroczyły milion dolarów. Np. za Ferrari 375 MM Spider z 1953 roku nabywca zapłacił 9,075 mln. dolarów, czyli 28,5 mln złotych. Za Mercedesa-Benza 680S Torpedo Roadster z 1928 roku zapłacono 8,250 mln dolarów, czyli ok. 26 mln złotych.
W galerii prezentujemy te samochody zabytkowe, których cena przekroczyła milion dolarów.
Mercedes 540K Special Roadster z 1939 roku zmienił właściciela za 7,480 mln dolarów, czyli 23,5 mln złotych. Przy tych cenach 1,677 mln dolarów za Ferrari F50 z 1995 roku wydaje się wręcz ceną okazyjną.
W sumie podczas sierpniowej aukcji przeprowadzonej przez firmę RM nabywcy zostawili w kasie 125 mln dolarów. Trzeba też pamiętać, że do wylicytowanych cen należy doliczyć jeszcze prowizję dla domu aukcyjnego, która zwykle wynosi 10 proc. wartości auta.
Ceny aut zabytkowych w ostatnich latach wzrastają po kilkanaście procent rocznie, znawcy rynku oldtimerów tłumaczą, że klasyczne samochody stały się znakomitą i pewną lokatą kapitału. Zapewne wpływ na wzrost cen mają też bogaci kolekcjonerzy z Chin, którzy od niedawna zaczęli kupować zabytkowe samochody.
Classic Moto Show w Krakowie
Galeria zdjęć
Ferrari 375 Spider, 1953 r. 9 075 000 dolarów.
Mercedes-Benz 689S Torpedo Roadster, 1928 r. 8 250 000 dolarów.
Mercedes-Benz 540K Special Roadster, 1939 r. 7 480 000 dolarów.
Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, 1955 r. 1 485 000 dolarów.
Ferrari 400 Superamerica, 1961 r. 2 750 000 dolarów.
Mercedes-Benz 300 SL roadster, 1957 r. 1 430 000 dolarów.
Ferrari 166 MM Barchetta, 1950 r. 3 080 000 dolarów.
Ferrari 250 GT Cabriolet, 1960 r. 1 292 000 dolarów.
Ferrari 250 GT/L Berlinetta, 1964 r. 1 386 000 dolarów.
Jaguar D-Type, 1955 r. 3 905 000 dolarów.
Ferrari F40, 1990 r. 1 155 000 dolarów.
Hispano-Suiza K6 Cabriolet, 1935 r. 2 255 000 dolarów.
Ferrari 365 GTB/4 Daytona Spyder, 1971 r. 1 650 000 dolarów.
Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, 1955 r. 1 265 000 dolarów.
Duesenberg Convertible Coupe, 1931 r. 1 850 000 dolarów.
Maserati A6GCS/53 Spyder, 1953 r. 2 200 000 dolarów.
Ferrari 500 Mondial Spider, 1954 r. 3 520 000 dolarów.
Jaguar prototyp, 1958 r. 1 980 000 dolarów.
Rolls-Royce 40/50 HP Silver Ghost Roadster, 1911 r. 1 017 000 dolarów.
Ferrari 750 Monza Spider, 1955 r. 4 070 000 dolarów.
Ferrari F50, 1995 r. 1 677 000 dolarów.
Maserati A6G/2000 Spyder, 1953 r. 2 530 000 dolarów.
Ferrari 250 GT Cabriolet, 1961 r. 1 100 000 dolarów.
Aston Martin DB4GT, 1960 r. 2 200 000 dolarów.