Aukcja odbędzie się 7 września 2016 r. w Londynie. Wśród wystawionych 88 zabytkowych samochodów znalazło się auto, którym jeździli John Lennon i jego żona Joko Ono.
Jak wynika z zachowanych dokumentów, John Lennon zakupił Austina Princess w sierpniu 1971 roku. Co ciekawe – auto było używane i to bardzo, wyprodukowano je bowiem w 1956 roku. W chwili zakupu miało zatem już 15 lat!
Austin Princess to model produkowany w W. Brytanii w latach 1947-56. Ma pod maską silnik 6-cylindrowy o pojemności 4 litrów i mocy 125 KM. Osiąga 130 km/h. Wyprodukowano ok. 6 tys. „księżniczek".
Dlaczego John Lennon wybrał właśnie takie auto, a nie np. Rolls-Royce'a czy Bentleya? Podobno chodziło o wygodne i szybkie wsiadanie – dzięki szeroko otwieranym drzwiom.
Lennon przystosował auto do swoich potrzeb, na jego zlecenie stawiono wygodne fotele lotnicze. Zachowały się one, jak całe auto, w dobrym stanie.
John Lennon używał Austina tylko przez rok, potem auto zostało sprzedane producentowi filmowemu z Kalifornii i trafiło do USA.
Kolejny właściciel – z Teksasu – nabył Austina w 2005 roku, a auto trafiło do Austin Rock and Car Museum. Teraz Muzeum zdecydowało się sprzedać samochód słynnego muzyka i wystawiło go na aukcję RM Sotheby's.
Mimo że John Lennon użytkował Austina Princess tylko przez rok, auto przeszło do historii dzięki „występom" w filmie „Imagine".
To film biograficzny, w którym narratorem jest sam John Lennon – wykorzystano w nim fragmenty prywatnych filmów muzyka. Kilka sekwencji pokazuje, jak Lennon i Joko Ono podróżują Austinem.
Ile trzeba zapłacić za auto, które należało do słynnego Beatlesa? Cena wywoławcza nie została ujawniona.
Zwykły Austin Princess z lat 1947-56 w stanie idealnym wyceniany jest na ok. 24 tys. euro, czyli nieco ponad 100 tys. złotych. Ale auto po tak sławnym muzyku może na aukcji osiągnąć cenę nawet 10 razy wyższą. Wszystko zależy od tego, jak wielu kolekcjonerów – wielbicieli talentu Lennona – zechce mieć w swoim garażu auto, którym podróżował.
Austin Princess – rocznik 1956
Wnętrze tradycyjne, typowe dla brytyjskich modeli z lat 40. i 50.