Napęd przednich kół znano wprawdzie od 1904 roku (wtedy w USA opatentowano to rozwiązanie), ale nie stosowano tego rozwiązania w seryjnej produkcji aut. Powodem była techniczna trudność wykonania trwałych przegubów półosi napędowych.
Pierwszy model samochodu z napędem na przednie koła pojawił się w USA dopiero w 1929 r. Przedstawiła go firma Cord – był to luksusowy model L-29 z silnikiem 8-cylindrowym.
Auto wywołało sensację wśród kierowców i dyskusję fachowców o zaletach i wadach przedniego napędu.
Zalety napędu na przód
W Europie przedni napęd po raz pierwszy zastosowało w 1931 roku DKW w małym, 2-osobowym aucie napędzanym silnikiem o mocy zaledwie 15 KM.
Drugim europejskim producentem, który zdecydował się na przedni napęd, był Citroën w modelu 7A w 1934 roku.
Pierwsze było DKW
Marcowy numer miesięcznika „Auto” z 1930 roku przynosi ciekawy artykuł inż. Stanisława Szydelskiego przybliżający ideę przedniego napędu.
Autor ilustruje swoje wywody kilkunastoma rysunkami poglądowymi, opisuje zachowanie samochodów z przednim i tylnym napędem podczas jazdy na wprost i w zakrętach, porównuje ich budowę, dostęp do podzespołów oraz komfort jazdy.