– Klasyki z Ameryki: auta z dużymi silnikami, do jazdy na co dzień i od święta, wolne i szybkie, właściwie łączy je tylko jedno – pochodzą z USA. Przedstawiamy: Buicka Rivierę, Cadillaca Fleetwood Brougham, Chevroleta Corvette Sting Ray, Dodge’a Chargera, Forda Mustanga 289, Shelby Cobrę 427 oraz Studebakera Lark Wagonaire;

Foto: Auto Bild Klassik
Corvette Sting Ray

– Klasyki, które tworzyły historię: Star 200 w latach 70. był nowoczesną ciężarówką, która wniosła spory wkład w rozwój kraju. Mercedes klasy S W126 to najpopularniejsza „eska” wszech czasów. Model obchodzi właśnie 40. urodziny;

Foto: Auto Świat Classic
Star 200
Foto: Auto Świat Classic
Mercedes 420 SEL

– Klasa średnia z lat 70. Na początku dekady w klasie średniej pojawiły się pierwsze auta przednionapędowe – Audi 80 i VW Passat. Czy Ford Taunus i Opel Ascona nie mają z nimi szans? 

Foto: Auto Bild Klassik
Porównanie klasy średniej z lat 70.

– Historia Volkswagena T3. Z okazji 40-lecia przybliżamy historię trzeciej generacji Transportera;

– Najdziksze odmiany T3. Prezentacja zmodyfikowanych VW T3 z dużymi silnikami od Audi;

Foto: Auto Bild Klassik
Najdziksze przeróbki VW T3

– Relacja Warsaw Oldtimer Show oraz Techno Classica Essen;

– Moje kubańskie cygaro (historia importu Mercedesa 300 SL z Kuby);

Foto: Auto Bild Klassik
Gullwing z Kuby

– kolejna część testu spalania – sprawdziliśmy już 90 klasyków!

Na Poradach podpowiadamy jak naprawiać gwinty, przyglądamy się również sytuacji rynkowej auta z nadwoziem coupé. Zdzisław Podbielski opisuje dla nas historię powstania i produkcji Citroëna 2CV. 

Znajdziecie nas w salonach prasowych i na stacjach paliw. 

Foto: Auto Świat
Auto Świat Classic 3/2019