– klasyki z lat 90.: Prezentujemy 5 aut, które są charakterystyczne dla lat 90., choć poza datą produkcji wiele wspólnego ze sobą nie mają: Lamborghini Diablo VT Roadster, Mercedes E 430 model T (kombI. W210), Renault Clio Williams, BMW M3 cabrio (E36), Volkswagen T4 California Coach;

{ "uuid": "68ae911a-e4f0-4a1c-9c95-d7ed99b1e821", "caption": "Renault Clio Williams", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTI7MDA_/46a1241827560794e7441a6bc112b05d.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0b1f6e5c-4d3f-56e3-9b24-2a01934c615d", "name": "Auto Bild", "idref": "0b1f6e5c-4d3f-56e3-9b24-2a01934c615d" } ], "available": { "start": "2019-09-25 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Auto Bild" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "46a1241827560794e7441a6bc112b05d", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 3840, "width": 5760, "bytes": 28914230 }, "_gql": { "description": { "abstract": "" }, "url": "https://ocdn.eu/pulscms/MDA_/46a1241827560794e7441a6bc112b05d.jpg", "caption": { "main": "Renault Clio Williams" }, "source": { "uuid": "0b1f6e5c-4d3f-56e3-9b24-2a01934c615d", "name": "Auto Bild" }, "authors": [], "license": { "name": "Auto Świat / Materiały własne", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": null }, "topics": [], "flags": {} }, "asyncAdSlot": null } Renault Clio Williams Foto: Auto Bild
Renault Clio Williams

– klasyki, które tworzyły historię: Volvo 480 było pierwszym autem szwedzkiej firmy z przednim napędem i wieloma innymi ciekawymi rozwiązaniami. Gdy model ten wychodził z produkcji, warszawska FSO próbowała jeszcze sprzedawać leciwego Poloneza w Wielkiej Brytanii. Przedstawiamy FSO Caro 1.5 GLi;

{ "uuid": "79c8316b-a3c5-4dc9-8f7d-aa6faf96af02", "caption": " Volvo 480", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZmI7MDA_/7e519d286845da50c56403f4cf04ba3b.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2019-09-25 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Adam Mikuła / Auto Świat", "image": { "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 }, "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png" } }, "creators": [ { "idref": "4699b799-05bb-4b95-95cc-b98a83e632b9", "uuid": "4699b799-05bb-4b95-95cc-b98a83e632b9", "name": "Adam Mikuła" } ], "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "7e519d286845da50c56403f4cf04ba3b", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 4337, "width": 6607, "bytes": 3089513 }, "_gql": { "description": { "abstract": "" }, "url": "https://ocdn.eu/pulscms/MDA_/7e519d286845da50c56403f4cf04ba3b.jpg", "caption": { "main": " Volvo 480" }, "source": { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat" }, "authors": [ { "uuid": "4699b799-05bb-4b95-95cc-b98a83e632b9", "name": "Adam Mikuła" } ], "license": { "name": "Auto Świat / Materiały własne", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": null }, "topics": [], "flags": {} }, "asyncAdSlot": null }  Volvo 480 Foto: Adam Mikuła / Auto Świat
Volvo 480

– porównanie sportowych limuzyn lat 70.: Alfy Romeo GIULIA 1600, Audi 80 GTE, BMW 2002 ti, Triumpha Dolomite Sprint;

– ekstremalne klasyki – mały pojazd elektryczny, olbrzymia ciężarówka z dwusuwowym dieslem, utytułowane auto wyścigowe, przedwojenna luksusowa limuzyna i amerykański muscle car. Udział biorą: Peel P50 Elektro, Krupp Titan, Audi S1 Pikes Peak, Maybach Zeppelin DS8, Plymouth Road Runner;

{ "uuid": "c3077651-1fd5-41c9-959c-8e1e58fa7065", "caption": "Audi S1 Pikes Peak", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/YmE7MDA_/f3d9194dbf3e74afa69cf39e7558fdfe.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "70037d3f-5596-427d-86b1-b80567bed37d", "name": "Auto Bild Klassik", "idref": "70037d3f-5596-427d-86b1-b80567bed37d" } ], "available": { "start": "2019-09-25 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Auto Bild Klassik" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "f3d9194dbf3e74afa69cf39e7558fdfe", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 407, "width": 634, "bytes": 2093781 }, "_gql": { "description": { "abstract": "" }, "url": "https://ocdn.eu/pulscms/MDA_/f3d9194dbf3e74afa69cf39e7558fdfe.jpg", "caption": { "main": "Audi S1 Peak Peek" }, "source": { "uuid": "70037d3f-5596-427d-86b1-b80567bed37d", "name": "Auto Bild Klassik" }, "authors": [], "license": { "name": "Auto Świat / Materiały własne", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": null }, "topics": [], "flags": {} }, "asyncAdSlot": null } Audi S1 Pikes Peak Foto: Auto Bild Klassik
Audi S1 Pikes Peak

– prezentację trzech odmian Alpiny zbudowanych na różnych generacjach BMW serii 5: Alpiny B7 Turbo, Alpiny B10 V8 oraz Alpiny B10 V8 S;

– historię Porsche 914 na dwóch ciekawych egzemplarzach: Porsche 914/6 Graf Goertz Design oraz Porsche 914 S;

{ "uuid": "893ff3b9-f53b-4395-91e0-036288ed5c55", "caption": "Porsche 914", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/N2Q7MDA_/9fdbd4642e88770659dcb16d05d3c3ca.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2019-09-25 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Igor Kohutnicki / Auto Świat", "image": { "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 }, "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png" } }, "creators": [ { "idref": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "uuid": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "name": "Igor Kohutnicki" } ], "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "9fdbd4642e88770659dcb16d05d3c3ca", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 1365, "width": 2048, "bytes": 518891 }, "_gql": { "description": { "abstract": "" }, "url": "https://ocdn.eu/pulscms/MDA_/9fdbd4642e88770659dcb16d05d3c3ca.jpg", "caption": { "main": "Porsche 914" }, "source": { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat" }, "authors": [ { "uuid": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "name": "Igor Kohutnicki" } ], "license": { "name": "Auto Świat / Materiały własne", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": null }, "topics": [], "flags": {} }, "asyncAdSlot": null } Porsche 914 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Porsche 914

W dziale Porady pokazujemy, jak zadbać o skórzaną tapicerkę i jak samodzielnie poprawić jej wygląd, zabezpieczamy elementy podwozia emalią poliuretanową, pokazujemy też jak rozwijają się ceny pojazdów plażowych w stylu Fiata 500 Bolly.

Oprócz tego znajdziecie:

– wywiad z Giorgettem Giugiarem; 

– pokażemy trudne początki Chin w drodze do stania się samochodowym imperium;

– uczcimy 120-lecie Fiata;

– relację z przedwojennego wyścigu we Lwowie.

Nasz magazyn znajdziecie m.in. w salonach prasowych i na stacjach paliw.

{ "uuid": "cb5caaea-f285-467d-be0f-b768f238aa71", "caption": "Auto Świat Classic 5/2019", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/YmM7MDA_/a1470caf6bce767aae69c4c60f278b9c.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2019-09-25 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Auto Świat", "image": { "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 }, "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png" } }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "a1470caf6bce767aae69c4c60f278b9c", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 774, "width": 607, "bytes": 293588 }, "_gql": { "description": { "abstract": "" }, "url": "https://ocdn.eu/pulscms/MDA_/a1470caf6bce767aae69c4c60f278b9c.jpg", "caption": { "main": "Auto Świat Classic 5/2019" }, "source": { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat" }, "authors": [], "license": { "name": "Auto Świat / Materiały własne", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": null }, "topics": [], "flags": {} }, "asyncAdSlot": null } Auto Świat Classic 5/2019 Foto: Auto Świat
Auto Świat Classic 5/2019