– klasyki z lat 90.: Prezentujemy 5 aut, które są charakterystyczne dla lat 90., choć poza datą produkcji wiele wspólnego ze sobą nie mają: Lamborghini Diablo VT Roadster, Mercedes E 430 model T (kombI. W210), Renault Clio Williams, BMW M3 cabrio (E36), Volkswagen T4 California Coach;

Foto: Auto Bild
Renault Clio Williams

– klasyki, które tworzyły historię: Volvo 480 było pierwszym autem szwedzkiej firmy z przednim napędem i wieloma innymi ciekawymi rozwiązaniami. Gdy model ten wychodził z produkcji, warszawska FSO próbowała jeszcze sprzedawać leciwego Poloneza w Wielkiej Brytanii. Przedstawiamy FSO Caro 1.5 GLi;

Foto: Adam Mikuła / Auto Świat
Volvo 480

– porównanie sportowych limuzyn lat 70.: Alfy Romeo GIULIA 1600, Audi 80 GTE, BMW 2002 ti, Triumpha Dolomite Sprint;

– ekstremalne klasyki – mały pojazd elektryczny, olbrzymia ciężarówka z dwusuwowym dieslem, utytułowane auto wyścigowe, przedwojenna luksusowa limuzyna i amerykański muscle car. Udział biorą: Peel P50 Elektro, Krupp Titan, Audi S1 Pikes Peak, Maybach Zeppelin DS8, Plymouth Road Runner;

Foto: Auto Bild Klassik
Audi S1 Pikes Peak

– prezentację trzech odmian Alpiny zbudowanych na różnych generacjach BMW serii 5: Alpiny B7 Turbo, Alpiny B10 V8 oraz Alpiny B10 V8 S;

– historię Porsche 914 na dwóch ciekawych egzemplarzach: Porsche 914/6 Graf Goertz Design oraz Porsche 914 S;

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Porsche 914

W dziale Porady pokazujemy, jak zadbać o skórzaną tapicerkę i jak samodzielnie poprawić jej wygląd, zabezpieczamy elementy podwozia emalią poliuretanową, pokazujemy też jak rozwijają się ceny pojazdów plażowych w stylu Fiata 500 Bolly.

Oprócz tego znajdziecie:

– wywiad z Giorgettem Giugiarem; 

– pokażemy trudne początki Chin w drodze do stania się samochodowym imperium;

– uczcimy 120-lecie Fiata;

– relację z przedwojennego wyścigu we Lwowie.

Nasz magazyn znajdziecie m.in. w salonach prasowych i na stacjach paliw.

Foto: Auto Świat
Auto Świat Classic 5/2019