BMW 507 powstało w latach 50. XX wieku jako odpowiedź BMW na sportowego Mercedesa 300 SL Gullwing.

BMW w tym czasie nie miało sportowego modelu. 507-ka ma nadwozie typu roadster, jest 2-osobowa, a pod maską pracuje silnik V8 o pojemności 3,2 litra i mocy 150 KM.

W połowie lat 50. XX w. taka moc była imponująca, choć konkurent – Mercedes Gullwing – z silnika 3-litrowego „wyciskał" ponad 200 KM.

BMW 507 powstało z myślą o bogatych klientach amerykańskich. Jednak mimo to, że było tańsze od Gullwinga (BMW 507 kosztowało 26 500 DM, a Gullwing 29 000 DM) nie odniosło sukcesu.

Jedną z przyczyn była kosztowna produkcja – do każdego egzemplarza 507-ki BMW musiało dokładać. Karoseria auta wykonana była w całości z aluminium, a to podrażało i komplikowało produkcję.

W latach 1956-59 powstały zaledwie 252 egzemplarze 507-ki.

Jako auto kolekcjonerskie BMW 507 zostało docenione dopiero kilka lat temu. W 2013 roku podczas aukcji po raz pierwszy cena 507-ki przekroczyła milion dolarów.

Od tego czasu zaczęła się moda na BMW 507. Do dziś zachowały się 202 egzemplarze tego modelu, jest on bardzo rzadko oferowany na aukcjach.

Podczas salonu Techno Classica w Essen w 2015 roku znaleźliśmy tylko jeden egzamplarz 507-ki. Auto było ozdobą ekspozycji BMW – właściciciel tylko je wystawiał, nie było na sprzedaż.

Egzamplarz, który prezentujemy w galerii ma ciekawą historię, brał m.in. udział w ostatniej edycji Mille Miglia w 1957 roku, jednak nie ukończył tego wyścigu.

Auto w ostatnich latach profesjonalnie odrestaurowano. Jego wartość szacowana jest na 2,5 miliona euro.