Na terenie Czech produkowanych jest aktualnie w dużych seriach 13 modeli samochodów osobowych (Škoda, KIA, Hyundai, Toyota, Peugeot, Citroën), a w małych seriach na indywidualne zamówienie powstają roadstery Kaipan i Gordon.

Niewielu miłośników motoryzacji jednak wie, że także wciąż produkowany jest pojazd użytkowy marki Škoda. To jest legendarny model Š1203, czyli „dwanacettrojka” jak nazywają ten samochód Czesi.

Do dzisiaj ten samochód produkowany jest w małych seriach w miejscowości Žacléři w czeskich Karkonoszach, tuż przy polskiej granicy. Zajmuje się tym firma Ocelot, a prawa do produkcji kilka lat temu kupił jej właściciel Roman Jirouš. Chociaż nie jest to auto najnowszej konstrukcji, to kupują je prywatni przedsiębiorcy, służby pogrzebowe, miłośnicy łowienia ryb, młodzi ludzie do transportu motocykli. Wciąż można takie auta spotkać w garażach wojskowych, gdzie w dobrym stanie przetrwały wiele lat.

Škoda 1203 w latach 1968-1981 produkowana była w Vrchlabi, a później w słowackiej Trnavie. Łącznie wyprodukowano ponad 70 tys. egzemplarzy, z których wiele jeszcze można spotkań na czeskich i słowackich drogach. Oficjalnie produkcję tego auta zakończono w Trnawie 1 września 1999 roku, ale komponenty powstawały do 2004 roku. Podobno o wiele z nich, których nie odebrał producent, zalega jeszcze w magazynach dostawców.

Obecnie firma Ocelot nie narzeka na brak zamówień. Auto napędzane jest czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym bez turbodoładowania o pojemności skokowej 1.9 l z koncernu Volkswagen.