Historia Speedstera rozpoczęła się w 1932 roku, kiedy syn Henrego Forda Edsel powrócił z wyprawy do Europy. Poprosił on jednego z designerów o zaprojektowanie sportowego samochodu podobnego do tych, które widział w Europie.Pierwsze szkice zawiodły Edsela ponieważ samochód nie był niski i nie miał cech wyścigówki. Ostatecznie został on przeprojektowany i zbudowany na podwoziu Forda 40 z 1934 roku. Nadwozie nowego samochodu nie było podobne do żadnego z wyprodukowanych do tej pory Fordów.Samochód o rozstawie osi wynoszącym 287 cm miał prawie te same wymiary, co Ford roadster z 1934. Dzięki przeprowadzonym zmianom auto wyglądało na niższe i dłuższe. Tą iluzję osiągnięto poprzez niższą karoserię oraz przesunięcie kokpitu do tyłu. Gregorie, Robbie Robinson nadzorujący fabrykę Lincolna oraz dział lotniczy Forda, przygotował na jego bazie wersję bez dachu. Auto o ściętym tyle i nadwoziu wykonanym z aluminium miało podcięte drzwi. Całość oparto na ramie wykonanej z aluminiowych rur.Jak głosi legenda zderzaki Speedstera zostały wykonane z elementów samolotu. Całe nadwozie opracowano zgodnie z lotniczymi zasadami - jest lekkie i mocne. Zostało ono polakierowane w kolorze Pearl Essence Gunmetal Dark. Wnętrze otrzymało tapicerkę z szarej skóry. W desce rozdzielczej zainstalowano zegary zapożyczone od Lincolna. Auto o masie około 907 kg było napędzane przez standardowy, 75 konny silnik.W latach 1939-1940 blok silnika został uszkodzony przez działanie niskich temperatur. Pod jego maskę trafiła nowa jednostka Mercury V8 o mocy 100 KM. Była to najmocniejsza dolnozaworowa V8 Forda oferowana na rynku w tamtych czasach. W 1939 roku Gregorie zaprojektował szerszy grill do Lincolna Zephyr, a wraz z nim postanowił przeprojektować przód Speedstera. Modyfikacje były zrobione tak, by grill był szerszy. Co przyczyniło się do poprawy chłodzenia jednostki napędowej. Prace trwały rok, wraz ze zmianami stylistycznym zastosowano nowy prędkościomierz wyskalowany do 160 mph i pozostałe instrumenty.Fordem 40 Special Speedster jeździł Edsel Ford, ale tylko przez kilka lat przed śmiercią. To był dopiero początek historii tego samochodu. Auto przeszło przez ręce licznych właścicieli wprowadzających kolejne modyfikacje. Ostatecznie samochód został odzyskany przez firmę Ford. Obecnie powrócił do stanu oryginalnego, zadebiutował on podczas konkursu elegancji w Pebble Beach.
Ford 40 Special Speedster
Ten wyjątkowy samochód mogli podziwiać uczestnicy konkursu elegancji odbywającego się w Pebble Beach. Obejrzyj zdjęcia i poznaj jego historię