Było to już czwarte spotkanie właścicieli włoskich aut zrzeszonych w polskich klubach i na forach internetowych.
Coroczne spotkania miłośników włoskiej motoryzacji i kultury organizowane przez klub ForzaItalia.pl przyzwyczaiły uczestników do wysokiego poziomu imprezy, słonecznej pogody, różnorodności atrakcji, a nade wszystko do obecności pięknych i unikalnych włoskich maszyn. Nie inaczej było w tym roku. Na terenie parku przylegającego do XIX-wiecznego pałacyku, zaprojektowanego przez polskiego architekta o włoskich korzeniach, Henryka Marconiego, zostały zgromadzone istne perełki motoryzacji pochodzące z Półwyspu Apenińskiego.
Absolutnym unikatem okazała się Lancia Fulvia Sport Zagato z 1968 roku. Towarzyszyła jej druga Fulvia - przygotowana do rajdów wersja 1.3 Coupé Monte Carlo z 1972 roku, którą właściciel regularnie startuje w rajdach pojazdów zabytkowych.
Jak zwykle silna była reprezentacja samochodów marki Alfa Romeo. Miłośnicy klasyki mogli zachwycić się wspaniałą Giulią Spider z 1964 roku oraz jej siostrzanymi wersjami z nadwoziem coupé - GT Bertone. Wśród nieco młodszych klasyków nie zabrakło modeli 164, w tym pierwszego na świecie egzemplarza odmiany Q4 (prototyp zbudowany w zakładach Steyr-Puch).
Dwa egzemplarze Alfy Romeo 4C (w tym jeden w wersji Launch Edition) wzbudząły większe zainteresowanie niż zaparkowane nieopodal Lamborghini Gallardo LP560-4. Na zlocie pojawił się także „przedstawiciel" marki z Maranello - Ferrari 328 GTS. Również miłośnicy jednośladów nie byli zawiedzeni - licznie stawili się właściciele wyczynowych Ducati, Moto Guzzi, Aprillii oraz uroczych skuterów Vespa i Lambretta.
Pojazdem Zlotu Forza Italia 2014 została Alfa Romeo Giulia Spider z 1964 roku. Wyróżnienia otrzymały: Lancia Fulvia Sport Zagato z 1968 roku oraz skuter Lambretta.