Wśród prezentowanych w Goodwood samochodów marki Renault będzie kilka wyjątkowych egzemplarzy. Jednym z nich jest Renault Typ K z 1902 roku, który ma na koncie pierwsze zwycięstwo w rywalizacji na trasie Paryż-Wiedeń. Pojazd napędzany jest czterocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 3.14 l o mocy 24 KM przy 1100 obr/min, który pozwala na rozwijanie maksymalnej prędkości 62,4 km/h.
Kolejnym egzemplarzem jest Renault 40CV Typ NM z 1926 roku. Napędzany sześciocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 9.1 l o mocy 102 KM przy 2600 obr./min. Niebieski MN ma na swoim koncie wiele rekordów.
Przedstawicielem połowy lat siedemdziesiątych jest Renault 14, napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 1.8 l i mocy 188 KM, który osiągał prędkość maksymalną ponad 190 km/h.
W Goodwood nie zabraknie także R5 Maxi Turbo z silnikiem o mocy 350 KM, za którego kierownicą zasiądzie francuski kierowca wyścigowy i rajdowy Jean Ragnotti.
Częścią ekspozycji będą też bolidy Formuły 1 Renault RE40 i R25, a także Renaultsport RS01, Mégane RS 275 Trophy i Clio RS 220 Trophy. Dopełnieniem będą najnowsze modele Renault z elektrycznym Twizy na czele.
Galeria zdjęć
Pojazd z 1926 roku. Napędzany sześciocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 9.1 l o mocy 102 KM przy 2600 obr./min. Niebieski MN ma na swoim koncie wiele rekordów.
W Goodwood nie zabraknie także R5 Maxi Turbo z silnikiem o mocy 350 KM, za którego kierownicą zasiądzie francuski kierowca wyścigowy i rajdowy Jean Ragnotti.
Pochodzi z 1902 roku, który ma na koncie pierwsze zwycięstwo w rywalizacji na trasie Paryż-Wiedeń. Pojazd napędzany jest czterocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 3.14 l o mocy 24 KM przy 1100 obr/min, który pozwala na rozwijanie maksymalnej prędkości 62,4 km/h.
Umieszczony centralnie silnik Nismo 3.8 V6 biturbo generuje powyżej 500 KM mocy i ponad 600 nm momentu obrotowego. Jednostka, pochodząca z Nissana GT-R, współpracuje z sekwencyjną, 7-stopniową skrzynią biegów firmy Sadev.