Logo
KlasykiKabriolety, które pisały historię

Kabriolety, które pisały historię

Lesław Sagan
Lesław Sagan

Powojenna motoryzacja w Europie odradzała się powoli, ale konstruktorzy nie próżnowali. Odmładzali przedwojenne konstrukcje i tworzyli zupełnie nowe. Tym razem wybraliśmy trzy klasyczne kabriolety, jedne z pierwszych, które powstały po zakończeniu II wojny światowej.

To Volkswagen Grabus, Porsche 356 i Borgward Hansa 1500. Który z nich był wówczas najbardziej luksusowym autem?

Jedną z pierwszych, najbardziej znanych firm zajmujących się budową kabrioletów w Niemczech była Karosseriewerke Joseph Hebmüller Söhne. Powstawały one na bazie Volkswagena Typ 1, Porsche 356, Opla Kapitana, Borgwarda i DKW.

W 1949 roku Carl F. W. Borgward zaprezentował model o nazwie Hansa 1500, który był pierwszą nową konstrukcją powojenną, a na jego bazie Hebmüller stworzył udany kabriolet. W tym samym roku niemiecki producent nadwozi otrzymał duże zamówienie (2000 egz.) od Volkswagena. Na bazie coraz bardziej popularnego Garbusa powstała dwuosobowa wersja kabriolet. Wyprodukowano także serię wersji czteroosobowej.

Niemiecki producent kabrioletów ostatecznie zbankrutował w 1952 roku, a firmę przejął Ford.

Udostępnij:
Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: Kabriolet Wiadomości
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium