Powojenna motoryzacja w Europie odradzała się powoli, ale konstruktorzy nie próżnowali. Odmładzali przedwojenne konstrukcje i tworzyli zupełnie nowe. Tym razem wybraliśmy trzy klasyczne kabriolety, jedne z pierwszych, które powstały po zakończeniu II wojny światowej.
To Volkswagen Grabus, Porsche 356 i Borgward Hansa 1500. Który z nich był wówczas najbardziej luksusowym autem?
Jedną z pierwszych, najbardziej znanych firm zajmujących się budową kabrioletów w Niemczech była Karosseriewerke Joseph Hebmüller Söhne. Powstawały one na bazie Volkswagena Typ 1, Porsche 356, Opla Kapitana, Borgwarda i DKW.
W 1949 roku Carl F. W. Borgward zaprezentował model o nazwie Hansa 1500, który był pierwszą nową konstrukcją powojenną, a na jego bazie Hebmüller stworzył udany kabriolet. W tym samym roku niemiecki producent nadwozi otrzymał duże zamówienie (2000 egz.) od Volkswagena. Na bazie coraz bardziej popularnego Garbusa powstała dwuosobowa wersja kabriolet. Wyprodukowano także serię wersji czteroosobowej.
Niemiecki producent kabrioletów ostatecznie zbankrutował w 1952 roku, a firmę przejął Ford.
Niemiecki specjalista od kabrioletów stworzył udany model z otwartym nadwoziem.
Wnętrze kabrioletu było bardziej luksusowe od spartańskiej wersji fabrycznej.
Auto rozpędzało się maksymalnie do 105 km/h.
To kolejny przykład nietypowego rozwiązania pedałów.
Do napędu zastosowano silnik benzynowy o pojemności skokowej 1131 cm3 i mocy 25 KM, który pozwalał na rozwijanie maksymalnej prędkości 105 km/h.
Już na pierwszy rzut oka auto sprawiało wrażenie luksusowego.
Czteroosobowy, rodzinny kabriolet lat pięćdziesiątych.
Auto miało 4,45 m długości.
Model ten miał luksowe wnętrze i wyposażenie.
Wnętrze o szerokości 1330 mm i miejsca dla czterech dorosłych osób.
Klasyczne pedały oraz dźwignia hamulca ręcznego umiejscowiona po lewej stronie kierowcy.
Jednym z przejawów luksusu lat pięćdziesitych było radio samochodowe Blaupunkt.
Chociaż prędkościomierz wyskalowano do 140 km/h, to jednak auto mogło rozwijać prędkość maksymalną 121 km/h.
Auto było napędzane czterocylindrowym silnikiem rzędowym o pojemności skokowej 1.5 litra i mocy 52 KM, który pozwalał na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciuągu 28,3 sekundy.
Ten maly model miał masę własną 861 kg.
Auto mogło rozwijać prędkość maksymalną do 175 km/h.
Gustowne wnętrze w klimacie luksusu.
Wnętrze dla dwóch osób.