Na zgłoszonych 70 old- i youngtimerów do Ciechanowa dotarło 66 maszyn. Wszystkie w doskonałej formie rozpoczęły rajd w czwartek i ukończyły w niedzielę.
Najstarszym pojazdem był amerykański strażacki wóz American La France Fire Engine z 1915 roku. Olbrzymia maszyna na drewnianych kołach i pełnych – lanych oponach zostala sprowadzona z USA i odrestaurowana w warsztacie Bogdana Strzeleckiego w Będzinie.
Strażacki wóz wygląda imponująco, ma sprawne wszystkie urządzenia i akcesoria z epoki.
Tylko o 2 lata młodszy jest Ford T z 1917 roku. Auto bardzo proste w konstrukcji (ciekawostka: ma tylko jedne drzwi od strony pasażera), na drewnianych kołach i z odkrywanym dachem było szczególnie chętnie wybierane do przejażdzek i zdjęć przez panie.
Wśród najstarszych pojazdów, jakie dotarły do Ciechanowa z całego kraju, duże zainteresowanie i podziw wzbudzał Rolls-Royce 20 HP z 1927 roku znanego kolekcjonera z Warszawy Marka Sankowskiego.
Pojawiły się też: niebieski Nash z 1930 roku, znane w wielu filmów BMW 315/1 Sport Jana Milczka z Lublina oraz Mercedes 200 roadster Sport z 1936 roku Leszka Ficenesa (jeden ze 111 wyprodukowanych egzemplarzy i jeden z nielicznych zachowanych do dziś).
Wśród aut powojennych rzucał się w oczy – ze względu na urodę ale i znaczne wymiary – Austin Sherline z 1947 roku. Auto 7-osobowe, co prawda wyprodukowane już po II wojnie światowej, ale konstrukcyjnie i z wyglądu przypominające auta przedwojenne.
Pojawił się też Mercedes Adenauer z 1955 roku. Auto ma oznaczenie 300, ale nikt go nie używa, ponieważ przydomek Adenauer jest dla niego bardziej charakterystyczny.
Adenauerem podróżował przez wiele lat na przełomie lat 40. i 50. XX wieku kanclerz Niemiec Konrad Adenauer. Kanclerz tak polubił ten model Mercedesa, że w jego garażu było aż 6 modeli i kanclerz nie chciał być wożony żadnym innym ówczesnym samochodem.
Wśród najmłodszych klasyków zwracały uwagę: Cadillac Fleetwood z 1995 roku, Jaguar XJ w 1992 roku, Mercedes 560 SE z 1988 roku (klasa S).
W ciągu 4 dni zabytkowe pojazdy odwiedziły kilka miejscowości położonych wokół Ciechanowa i pokonały w doskonałej formie ponad 200 km.
Galeria zdjęć
Andrzej Szwejkowski - komandor rajdu w Fordzie T z 1917 r.
Leszek i Piotr Ficenesowie przy Mercedesie 200 Roadster z 1936 r.
Barbara i Tomasz Skrzelińscy oraz Warszawa 201 z 1963 roku
Emilia Dąbrowska w Mercedesie 300 Adenauer z 1955 roku
Anca Andrei w Mercedesie 300 SL z 1987 r. podczas próby sprawnościowej. Za kierownicą Małgorzata Przebindowska
Austin Sherline z 1947 roku
Ford Mustang z 1967 roku
Lincoln Continental Mark IV z 1973 roku
Triumph Spitfire cabrio z 1980 roku
Bogdan Strzelecki z pilotką na motocyklu Motosacoche z 1930 roku
Nash z 1930 roku
Austin Sherline z 1947 r.
Austin Sherline z 1947 r.
Warszawa 201 z 1963 r.
Mercedes 200 roadster z 1936 r.
American La France Fire Engine z 1915 roku
American La France Fire Engine z 1915 roku
Odpoczynek w trasie
Mercedes 300 Adenauer z 1955 roku
Ford Thunderbird cabrio z 1960 r., obok Aston Martin DB6 z 1967 r.
Ford T z 1917 r.
Postój na trasie
Postój na trasie
Mercedes Adenauer i... malezyjski generał policji
Załogi Mercedesów w strojach z epoki
Milicyjny radiowóz – Polski Fiat z 1982 roku
Syrena 104 z 1971 roku
Piękniejsza strona rajdu...
Ford T z 1917 roku
Mercedes 300 SL z 1987 roku
BMW 315/1 Sport z 1934 roku