Blisko pół setki klasycznych samochodów wzięło udział w zlocie zabytkowych pojazdów w Częstochowie. Była to VI runda Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych. W sobotę 24 sierpnia na rynku przed częstochowskim ratuszem odbył się konkurs elegancji – większość załóg wystąpiła w strojach z epoki, z jakiej pochodzi samochód.
Na trasie rajdu i podczas konkursu elegancji spotkaliśmy zarówno pojazdy przedwojenne, jak też klasyki z lat 50. 60. 70. i 80. Najstarszym zabytkowych autem był Citroen B14 z 1928 roku – szacowny klasyk prezentował się znakomicie, forma mu dopisywała, podobnie jak załodze w strojach z lat 20.
Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynkuŻródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Drugi szacowny klasyk, jaki odwiedził Częstochowę to utytułowany Aston martin 15/98 z 1937 roku. Dlaczego utytułowany? Bo brał udział w najbardziej prestiżowym (i jednocześnie najtrudniejszym) wyścigu klasyków Mille Miglia we Włoszech).
Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynkuŻródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Wśród najstarszych klasyków wyróżniały się: Mercedes 170V z 1936 r., Studebaker z 1948 r., Mercedes 170 DS z 1952 r., Mercedes 220 cabrio z 1953 r., Jaguar XK 150 z 1958 r. oraz... GAZ z 1959 r.
Pozostałe auta, nieco młodsze, również prezentowały się znakomicie. Zapraszamy do galerii.
Przy okazji trzeba wspomnieć, że Automobilklub Częstochowski obchodzi właśnie 60-lecie. Pierwszy wyścig klasyków, jaki zorganizowano po II wojnie światowej w Częstochowie, odbył się w 1959 r. Co ciekawe, na liście startowej było m.in. Bugatti.
Bugatti w CzęstochowieŻródło: Auto Świat
Galeria zdjęć
1/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
1/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Aston Martin 15/98 z 1937 r.
2/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
2/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Studebaker Commander Regal Convertible z 1948 r.
3/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
3/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Mercedes-Benz 170 DS z 1952 r.
4/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
4/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Mercedes-Benz 220 Cabrio A z 1953 r.
5/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
5/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Warszawa z 1965 r.
6/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
6/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Jaguar XK 150 z 1958 r.
7/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
7/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
GAZ 69A z 1959 r.
8/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
8/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Triumph TR3A z 1960 r.
9/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
9/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Saab 95 z 1962 r.
10/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
10/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Daimler Mark 2 z 1966 r.
11/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
11/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Chevrolet Corvette z 1967 r.
12/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
12/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Austin-Healey 3000 MKIII z 1967 r.
13/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
13/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Triumph Spitfire MK3 cabrio z 1967 r.
14/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
14/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Saab 96 z 1968 r.
15/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
15/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
VW Garbus 1300 cabrio z 1969 r.
16/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
16/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
VW Karmann-Ghia cabrio z 1969 r.
17/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
17/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
CitroenID 20 z 1971 r.
18/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
18/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Jaguar E-Type z 1971 r.
19/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
19/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
20/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
20/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Polski Fiat 125p z 1973 r.
21/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
21/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
MGB GT Coupe z 1973 r.
22/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
22/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
BMW serii 8
23/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
23/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Munga
24/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
24/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Mercedes 170 SV z 1954 r.
25/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
25/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Citroen B14 z 1928 r.
26/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
26/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
27/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
27/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Ford Escort z 1969 r.
28/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
28/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
VW 1600 z 1967 r.
29/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
29/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
30/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
30/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
31/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
31/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
32/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
32/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
33/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
33/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
34/34 Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku
34/34
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Mercedes-Benz 170 SV z 1954 r.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.