Na trasie rajdu i podczas konkursu elegancji spotkaliśmy zarówno pojazdy przedwojenne, jak też klasyki z lat 50. 60. 70. i 80. Najstarszym zabytkowych autem był Citroen B14 z 1928 roku – szacowny klasyk prezentował się znakomicie, forma mu dopisywała, podobnie jak załodze w strojach z lat 20.

Foto: Roman Dębecki / Auto Świat
Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku

Drugi szacowny klasyk, jaki odwiedził Częstochowę to utytułowany Aston Martin 15/98 z 1937 roku. Dlaczego utytułowany? Bo brał udział w najbardziej prestiżowym (i jednocześnie najtrudniejszym) wyścigu klasyków Mille Miglia we Włoszech).

Foto: Roman Dębecki / Auto Świat
Klasyki w Częstochowie. Konkurs elegancji na rynku

Wśród najstarszych klasyków wyróżniały się: Mercedes 170V z 1936 r., Studebaker z 1948 r., Mercedes 170 DS z 1952 r., Mercedes 220 cabrio z 1953 r., Jaguar XK 150 z 1958 r. oraz... GAZ z 1959 r.

Pozostałe auta, nieco młodsze, również prezentowały się znakomicie. Zapraszamy do galerii.

Przy okazji trzeba wspomnieć, że Automobilklub Częstochowski obchodzi właśnie 60-lecie. Pierwszy wyścig klasyków, jaki zorganizowano po II wojnie światowej w Częstochowie, odbył się w 1959 r. Co ciekawe, na liście startowej było m.in. Bugatti.

Foto: Auto Świat
Bugatti w Częstochowie