Najcenniejszym klasykiem wystawionym na aukcji w Arizonie jest Mercedes 540 K Special Roadster z 1939 r. Ten luksusowy, 2-osobowy roadster ma silnik V8 o mocy 115 KM (po załączeniu kompresora moc wzrasta do 180 KM).
Zbudowano zaledwie 25 szt. tego modelu. Wystawiony na aukcji w Arizonie Mercedes 540 K Special Roadster jest profesjonalnie odrestaurowany, wystawiany był m.in. w konkursie elegancji w Pebble Beach w Kalifornii (zdobył tam II miejsce). Przewidywana cena tego klasyka to 7,4-8,4 miliona dolarów. Biorąc pod uwagę stan Mercedesa i to, że jest to unikalny pojazd, można się spodziewać, że cena osiągnie ok. 10 mln. dolarów.
Na aukcji w Arizonie pojawi się też kilka klasycznych modeli Ferrari. Zabytkowe auta tej marki, szczególnie z lat 50. i 60. XX wieku osiągają na aukcjach rekordowe ceny przekraczające grubo milion dolarów.
W Arizonie pojawi się m.in. Ferrari 356 GTS Pininfarina z 1969 r. To jeden z zaledwie 20 zbudowanych egzemplarzy tej serii. Pod maską silnik V12 o mocy 320 KM. Auto miało sześciu właścicieli, ale traktowali je jako lokatę kapitału, gdyż na liczniku jest zaledwie 10 tys. km. Szacunkowa cena Ferrari 356 GTS to 2,9-3,5 miliona dolarów.
Około miliona dolarów będzie musiał zapłacić kolekcjoner, który zdecyduje się kupić unikalne Porsche 959 z 1987 r. Porsche ma pod maską 6-cylindrowego boxera z podwójnym turbo o mocy 450 KM. Zbudowano zaledwie 337 szt. tego modelu. „959-ka" wystawiana na aukcji w Arizonie ma zaledwie 13 tys. km na liczniku.
Wielką rzadkością jest amerykański samochód Tucker z 1948 r. To auto, które rozwiązaniami technicznymi wyprzedziło swoją epokę. Zbudowano zaledwie 51 szt. tego modelu, zachowało się do dziś 47 szt. Tucker ma silnik 6-cylindrowy o mocy 166 KM. Przebieg zaledwie 7900 mil, przez 34 lat pozostawał w ukryciu, niedawno został odrestaurowany. Jego przewidywana cena to 1,6-2,1 miliona dolarów.
Pożądanie kolekcjonerów, szczególnie tych z USA, na pewno wzbudzi kolejny drogocenny rodzynek wystawiony na aukcji w Arizonie. To Cadillac V16 Roadster z 1930 r. Ma silnik o mocy 175 KM i 3-biegową skrzynię. Wyprodukowano zaledwie 100 szt. tego modelu. Auto jest odrestaurowane, w konkursie elegancji w Pebble Beach w Kalifornii zajęło 1. miejsce. Przewidywana cena Cadillaca V16 Roadstera to 1-1,25 miliona dolarów.
W Arizonie pojawią się też miłośnicy Bugatti – za sprawą wystawianego na aukcji modelu 57 cabrio z 1939 r. Bugatti 57 cabrio ma pod maską silnik 8-cylindrowy o mocy 135 KM. To jeden z 6 zachowanych do dziś egzemplarzy tego modelu. W konkursie elegancji w Pebble Beach Bugatti zajęło 2. miejsce. Przewidywana cena Bugatti 57 cabrio to 1,25-1,5 miliona dolarów.
W galerii przedstawiamy wszystkie klasyki zgłoszone na aukcję w Arizonie 19-20 stycznia 2017 r., których przewidywana cena przekracza milion dolarów.
Ferrari 356 GTS z 1969 r. Jeden z 20 zbudowanych egzemplarzy tego modelu. Silnik V12 o mocy 320 KM. Auto ma oryginalny komplet narzędzi i książki serwisowe i obsługowe. Przebieg – nieco ponad 10 tys. km. Cena 2,9-3,5 miliona dolarów
Mercedes 540 K Special Roadster z 1939 r. Silnik V8 o pojemności 5,4 litra – 115/180 KM. Skrzynia 5-biegowa. Auto zbudowane dla bogatego berlińczyka, po II wojnie światowej trafiło do Moskwy, a stamtąd do USA. Odrestaurowane w latach 2011-2012. Przewidywana cena 7,4-8,4 miliona dolarów
Ferrari 275 GTB/6C Scaglietti z 1966 r. Silnik V12 o mocy 305 KM, 6 gaźników Weber. Na liczniku zaledwie 21 tys. mil. Oryginalne narzędzia i książki serwisowe. Przewidywana cena to 2,4-2,8 miliona dolarów
Cadillac V16 Roadster z 1930 r. Jeden ze 100 wyprodukowanych modeli. Silnik 175 KM, 3-biegowa skrzynia. Odrestaurowany – 1. miejsce w konkursie w Pebble Beach w Kalifornii. Przewidywana cena 1-1,25 miliona dolarów.
Ferrari F50 z 1995 r. Silnik V12 520 KM. Pięć zaworów na cylinder, skrzynia 6-biegowa. Wyprodukowano tylko 349 egz., w tym zaledwie 4 czarne. Przebieg tylko 2 tys. mil. Przewidywana cena 3-3,5 miliona dolarów
Porsche 959 z 1987 r. Silnik 6-cylindrowy z podwójnym turbo o mocy 450 KM. Jeden z 337 zbudowanych egzemplarzy. Na liczniku 13 tys. mil. Oryginalne narzędzia i książki serwisowe i obsługowe. Przewidywana cena 900 tys. - 1,2 miliona dolarów.
Ferrari 330 GTS z 1967 r. Silnik V12 o mocy 300 KM. 3 gaźniki Weber, skrzynia 5-biegowa manualna. Powstało tylko 99 szt. tego modelu. Oryginalne narzędzia i książki. Przewidywana cena 2,2-2,5 miliona dolarów
Ferrari F40 z 1990 r. Silnik V8 o mocy 478 KM z dwiema turbosprężarkami. Przebieg 7614 mil. Wyprodukowano 1311 szt., z czego 213 trafiło do USA. W 1990 r. F40 kosztowało 400 tys. dolarów.
Przewidywana cena na aukcji to 1,25-1,5 miliona dolarów.
Porsche 911 GT2 z 1996 r. (model 993). Silnik 6-cylindrowy, 3,6 litra bokser chłodzony powietrzem o mocy 430 KM. Jeden z 57 egz. homologowanych modeli 993 GT2. Oryginalny przebieg 33 tys. km. Przewidywana cena 1,1-1,5 miliona dolarów.
Absolutny unikat! Tucker z 1948 r. Jeden z 47 zachowanych do dziś egzemplarzy (wyprodukowano 51). Przebieg 7900 mil. Odrestauroany. Przewidywana cena 1,6-2,1 milioa dolarów
Mercedes 300 SL Gullwing z 1955 r. Jeden z 1400 zbudowanych egzemplarzy. Silnik 3-litrowy 6-cylindrowy o mocy 215 KM. Oryginalne walizki (bardzo rzadko spotykane, same są warte kilkadziesiąt tys. dolarów). Przewidywana cena 1,35-1,5 miliona dolarów.
Shelby Cobra 427 z 1966 r. Silnik V8, 2 gaźniki, moc 425 KM. Przebieg 21 tys. mil. Przewidywana cena 900 tys. - 1,2 miliona dolarów
Aston Martin DB5 z 1965 r. Silnik 6-cylindrowy, 3-gaźnikowy o mocy 282 KM. Kierownica po lewej stronie. Auto po jednym właścicielu – amerykańskim ekonomiście Oskarze Straussie II. Przewidywana cena 1-1,2 miliona dolarów.
Lamborghini Miura P400SV Bertone z 1971 r. Silnik V12, 2 gaźniki Weber, moc 385 KM. Komplet książek i narzędzi. Auto w idealnym stanie. Przewidywana cena 2,3-2,6 milioa dolarów.
Młody klasyk. Lamborghini Reventon z 2008 roku. Silnik V12 o mocy 650 KM. Jeden z 20 zbudowanych egzemplarzy – auto nr 3. Przebieg zaledwie 1000 mil. Przewidywana cena 1-1,4 miliona dolarów.
Bugatti typ 57 cabrio z 1939 r. Jeden z 6 zachowanych egzemplarzy. Silnik 8-cylindrowy, rzędowy, 135 KM. Auto odrestaurowane w 2004 roku. W konkursie elegancji w Pebble Beach w Kalifornii zajęło 2. miejsce. Przewidywana cena 1,25-1,5 miliona dolarów
Chrysler Imperial Phaeton z 1933 r. Silnik 8-cylindrowy, rzędowy o mocy 135 KM. Stan idealny, po renowacji. Przewidywana cena 1,4-1,8 miliona dolarów.
Ferrari Enzo z 2003 r. Silnik V12 o mocy 651 KM. Jeden z 400 wyprodukowanych egz. Właściciel – projektant mody Tommy Hilfiger. Przebieg 3620 mil. Przewidywana cena 2,7-3,0 miliona dolarów