Przygotowanie do konkursu elegancji wymaga gruntownych studiów. Trzeba bowiem przestudiować prasę z epoki, specjalistyczną literaturę, a potem dobrać nie tylko sam strój, lecz także dodatki takie jak: zegarek, torebka, buty, biżuteria, kapelusz, rękawiczki itp.
Stosunkowo łatwo mają kolekcjonerzy posiadający pojazdy z lat 60. czy 70. XX wieku (pojazd zabytkowy musi mieć minimum 25 lat). W wielu domach zachowały się bowiem ubrania i dodatki z tamtego okresu. Znacznie trudniej dobrać strój do aut powojennych, a najtrudniej do przedwojennych lub z początku XX wieku. Pozostają wtedy wypożyczalnie strojów, magazyny teatralne czy TV. W Warszawie duże zbiory strojów z różnych epok ma i wypożycza Operetka Warszawska.
Podczas konkursu elegancji jury ocenia nie tylko zabytkowy samochód i strój załogi, lecz także zachowanie i galanterię kierowcy. Nie może on np. zapomnieć o otwarciu drzwi i pomocy pasażerce podczas wsiadania i wysiadania.
Wielu właścicieli zabytkowych pojazdów nie poprzestaje na gromadzeniu strojów i akcesoriów przydatnych podczas konkursów elegancji, zbierają oni także wszelkie przedmioty związane z epoką, z której pochodzi ich pojazd. Np. jeden z warszawskich kolekcjonerów zgromadził duży, liczący kilkaset sztuk zbiór lasek używanych przez gentlemenów na różne okazje.
Galeria zdjęć
Mercedes Pozen z 1912 roku
Mercedes 220 kabrio z lat 50. XX w.
Mercedes roadster 200 z 1936 roku
Mercedes Adenauer
Mercedes Adenauer z 1955 roku
Mercedes Adenauer z 1955 roku
Przedwojenny Mercedes cabrio
Przedwojenny Mercedes 170
Przedwojenny Mercedes 170 cabrio
Mercedes 320 z 1937 roku
Mercedes z lat 60. XX w.
Mercedes Adenauer
Mercedes 300 C Adenauer z 1955 roku
Najmłodszy uczestnik konkursu w aucie - miniaturce Mercedesa 300 SL
Dwa Mercedesy 190 SL
Przedwojenny Peugeot
Przedwojenny Mercedes 170
BMW 502 z lat 50.
Citroen z lat 30. XX w.
Mini i kierowca w stroju szkockim
Mercedes z lat 50. XX w.
Mercedes 190 SL
Przedwojenny Mercedes 170