Muzeum Inżynierii Miejskiej na krakowskim Kazimierzu dawno nie widziało takich tłumów. Przez cztery dni (5-8 września 2013 r.) przyciągały je wystawiane tu zabytkowe pojazdy przywiezione przez kolekcjonerów z całej Polski. Inicjatorem Classic Moto Show jest Rafał Pliszka - prawnik, kolekcjoner i znawca zabytkowych pojazdów. Perełki na kołach znakomicie komponowały się z zabytkowymi halami zajezdni i jej infrastrukturą.
Praktycznie każdy zabytkowy pojazd ma jakąś ciekawą historię, ale kilka wystawionych w zajezdni egzemplarzy ma historię szczególną. Np. Mercedes 300 SL Gullwing z 1954 r. (jedyny taki egzemplarz w Polsce) w tym roku uczestniczył w prestiżowym wyścigu Mille Miglia (tysiąc mil) we Włoszech i ukończył tę supertrudną próbę.
Prezentowany obok Mercedesa Jaguar XK 150 z 1957 r.w czerwcu 2013 r. uczestniczył w gigantycznym rajdzie Pekin-Paryż (trasa liczyła 12,5 tys. km!). Auto pokonało ten dystans w 33 dni.
Uwagę przyciągały także dwa amerykańskie wozy strażackie z lat 20. XX w. sprowadzone do Polski przez kolekcjonera Bogdana Strzeleckiego. Pan Bogdan odrestaurował je w swoim warsztacie w Będzinie.
Osoby pamiętające czasy PRL-u z sentymentem zwiedzały ekspozycję, na której zgromadzono auta produkowane po II wojnie w Polsce: Warszawy, Syreny, Fiaty 125p oraz Maluchy.
Galeria zdjęć
Najcenniejsze eksponaty: Mercedes 300 SL Gullwing (z lewej), Aston Martin, Jaguar XK 150
Amerykański Packard z lat 30. XX w.
Polski Fiat 508 III Junak z 1935 roku
Przedwojenna, czechosłowacka Jawa
Fiat 125 p z przyczepą Niewiadów
American La France z lat 20. XX w.
Amerykańska straż pożarna z lat 20. XX w.
Słynny Szaja Szajkowski przy swoim Cadillacu z lat 70.
Syrena 101, tzw. kurołap – z drzwiami otwieranymi do przodu