W następnym sezonie zaczęto wprowadzać go na rynek europejski. Tu początkowo znany był jako Datsun-Nissan Micra. W 1984 roku nazwa uległa skróceniu, a marka Datsun przeszła do historii.Micra wyglądała bardzo typowo jak na mały samochód początku lat 80. XX w. Model K10 miał kanciaste 3-drzwiowe nadwozie oraz przedni napęd. Zastosowano w nim 4-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności litra. Auto dość szybko zdobyło sporą popularność. Był to niezawodny środek lokomocji, głównie dla mieszkańców zatłoczonych miast. Na początku 1989 r. w sprzedaży pojawiła się także wersja 5-drzwiowa. W tym czasie auto przeszło modyfikacje – zmieniono atrapę chłodnicy, reflektory i zderzaki. Ważniejsze jednak było zastosowanie nowego silnika serii MA o pojemności 1,2 l.Druga generacja Micry zdobywa EuropęOstatnie K10 zostało wyprodukowane 21 grudnia 1992 roku. Micra jednak nie zniknęła z rynku. Pojawił się nowy model – K11. Druga generacja tego małego autka od początku dostępna była w wersji 3- lub 5-drzwiowej. Produkcja rozpoczęła się w Japonii na początku 1992 roku, a do Europy pojazd trafił dopiero pod koniec tego roku. Tym razem Micra wyglądała dość niekonwencjonalnie. Jej zaokrąglona sylwetka przyciągała wzrok. Samochód szybko zyskał sympatię, przede wszystkim u młodszych klientów. Najważniejsze zmiany techniczne K11 dotyczyły wprowadzenia dwóch nowych,16-zaworowych silników o pojemnościach 1.0 i 1.3. Obie jednostki były zasilane przez wtrysk paliwa i rozwijały moc 55 i 75 KM. Połączenie stylu, bogatego wyposażenia, dobrych właściwości jezdnych zaowocowało przyznaniem w sezonie 1993 Nissanowi Micrze tytułu "Europejskiego Auta Roku". Był to pierwszy japoński samochód, który zdobył to wyróżnienie. Trzeba jednak przyznać, że to auto było już wtedy produkowane w Europie w zakładach Nissan Motor Manufacturing UK (NMUK) w północnej Anglii. Model K11 produkowano przez 10 lat. Ostatni face lifting, połączony z wprowadzeniem nowego silnika 1.4, miał miejsce w 2000 r.Nowa Micra, której nadano kryptonim K12, pojawiła się w sezonie 2002. Wyróżniała się na tle podobnie wyglądających aut konkurencji. Śmiała stylistyka oraz wyraźne zaokrąglone linie miały służyć dotarciu do młodszej klienteli. Nowa Micra od początku oferowana była z czterema silnikami: benzynowymi 1.0 (wkrótce wycofanym), 1.2 i 1.4 oraz turbodieslem 1.5. K12 produkowane będzie w NMUK do roku 2010, kiedy to zostanie zastąpione kolejną, czwartą generacją Micry.
Nissan Micra skończył 25 lat
Model niedużego samochodu (o symbolu K10) miał na rynku zastąpić wysłużonego Datsuna Cherry, który z generacji na generację stawał się coraz większym autem. Nowy pojazd o nazwie March zadebiutował na rodzimym rynku japońskim w październiku 1982 roku.