Wakacyjny czas to dobry moment, aby poszerzyć swoją wiedzę o klasykach. Jest dobra okazja – właśnie do kiosków, EMPiK-ów i na stacje benzynowe trafił najnowszy numer (4/2019) Auto Świat Classic.
Warto przeczytać cały numer od deski do deski – 148 stron, ale szczególnie polecamy obszerny artykuł naszego współpracownika, inżyniera Zdzisława Podbielskiego o Fiatach montowanych w warszawskiej FSO. Nie chodzi o model 125p, tylko o modele 127, 128, Ritmo oraz luksusowe 130, 131 i 132.
Foto: Auto Świat
Auto Świat Classic 4/2019
Kolejny polski akcent to porównanie dostawczego Żuka z innymi autami dostawczymi z bloku wschodniego: Skodą 1203, enerdowskim Barkasem oraz z zachodnioniemieckim VW Busem T2b. Porównanie zrobili nasi koledzy z niemieckiego Auto Bilda Klassika.
Opisujemy też 6 par kultowych samochodów (Volkswageny, Volvo, BMW, Lancie, Mercedesy i Porsche) analizując, czy lepiej wybrać model młodszy z lepszą techniką, czy starszy ale bardziej klasyczny i kultowy.
Foto: Auto Świat
Auto Świat Classic 4/2019
Świętujemy także 40-lecie Mercedesa klasy G. Z tej okazji przedstawiamy dwa modele: otwartą wersję 230 G oraz zamkniętą 290 GD turbo.
Opisujemy także rzadko występującego w Polsce klasyka – Citroena SM. Samochód zadebiutował w 1970 roku i wywołał szok – auto było kosmiczne, pod maską pracował silnik... Maserati, oferowało nieosiągalny w innych modelach komfort jazdy. Słowem same zalety i... klapa. SM nie zyskał wielu klientów, przez 5 lat sprzedano niespełna 13 tys.sztuk. Dziś Citroen SM jest bardzo drogim i poszukiwanym klasykiem.
Zupełnie inny los spotkał limuzyny z lat 50. wprowadzane na rynki krajów zachodnich. Prezentujemy 5 modeli, które odniosły wówczas duży sukces rynkowy: Opla Olympię, MG Magnete, Volvo 121 Amazon, Forda Taunusa 17 M, Mercedesa 190.
W Auto Świecie Classiku nie brakuje też reportaży i relacji z ciekawych wydarzeń. W najnowszym numerze przedstawiamy relację z najsłynniejszego wyścigu klasyków – Mille Miglia. W tym roku wystąpiły w nim trzy polskie załogi ( w tym dwie już po raz czwarty!).
Świętowaliśmy także 100-lecie firmy Citroen i byliśmy w Paryżu, gdzie w 15. dzielnicy, przy ul. Linois wystawiono 100 historycznych modeli – obszerny fotoreportaż znajdziecie w numerze.
Jak w każdym numerze AŚ Classic znajdziecie także praktyczne porady (naprawa wydechu i układu chłodzenia w klasykach) oraz aktualny cennik aut zabytkowych.