Radość ze sportu - na początku lat 30. XX wieku BMW walczyło w wyścigach alpejskich i górskich, także wielu prywatnych kierowców wybierało BMW jako swoją broń sportową. Firma szybko dostrzegła potencjał sportowego marketingu i fabrycznie zaangażowała się w motosport – i to z dużymi sukcesami.
Rekord człowieka i maszyny - koniec lat 30. XX wieku był okresem fascynacji prędkościami autostradowymi, w czym uczestniczyło także BMW. Przygotowano specjalny pojazd na bazie motocykla 500, który miał posłużyć do pobicia rekordu prędkości. 28 listopada 1937 r. Ernstowi Jakobowi Hennemu udało się przejechać kilometr z prędkością 279,503 km/h. Rekord utrzymał się 14 lat.
Podbój klasy wyższej - wojna się skończyła, BMW chciałoby nawiązać do tradycji dużych aut. Z niemałym wysiłkiem firma skonstruowała trzy limuzyny 501 i zaprezentowała je w 1951 r. we Frankfurcie. Niestety, rynek dość chłodno przyjął to auto, bogaci woleli jeździć Mercedesami.
Wzrost, krok pierwszy - zaledwie 7 lat po otarciu się o bankructwo w 1959 r. BMW odniosło tak duże sukcesy, że zaczęło brakować mocy przerobowych w fabrykach. Monachijczycy przejęli więc zakłady małego producenta z miejscowości Dingolfing, firmy Glas. Choć pierwotnie zakładano inaczej, BMW zamknęło tę markę.
Turbo w serii - BMW 2002 turbo było pierwszym seryjnie produkowanym autem osobowym z turbodoładowaniem. Dzięki turbosprężarce osiągało moc aż 170 KM! Problemem była potężna turbodziura, przez którą zyskało opinię auta trudnego w prowadzeniu. Miało niestety pecha: w momencie debiutu świat opanował kryzys paliwowy...
Wodór to przyszłość - już w poł. lat 70. XX w. BMW badało alternatywne technologie napędu. Konstruktorzy postawili na wodór i zbudowali prototyp na bazie modelu E12. W 1970 r. został poddany testom. W latach 2000 i 2009 pomysł powrócił, ale na produkcję wciąż nie ma szans.
Motocykl zdefiniowany na nowo - czasy świetności rynku motocykli już minęły, spadł popyt. BMW wpadło na pomysł skonstruowania modelu R 80 G/S, czyli 2-cylindrowego wielozadaniowego motocykla, który równie dobrze radził sobie w terenie, jak i na asfalcie. Klienci byli zachwyceni!
Wzrost, krok drugi - na początku lat 90. XX wieku BMW zorientowało się, że nie oferuje tylu modeli, ile wymaga globalny rynek aut luksusowych. Dlatego w 1994 r. zdecydowano się na zakup Rover Group, w skład której wchodziło aż 15 marek aut, w tym m.in. Rover, Land Rover, Mini i MG. Menedżerom nie udało się jednak w wystarczającym stopniu pożenić firm. Z tego pakietu BMW zostawiło sobie tylko Mini.
Małe auto, wielkie plany - tylko jedna marka przetrwała mariaż Rovera z BMW – Mini. Najwyraźniej dla szefów firmy ważne było utrzymanie przednionapędowej platformy w koncernie. W 1999 r. wypuszczono na rynek nową generację kultowego auta, która okazała się ogromnym sukcesem. Nowy model zapoczątkował modę na małe, ale stylowe i szlachetne samochody.
Kropka nad i - w 2010 r. BMW powołało do życia nową podmarkę, oferującą modele elektryczne i hybrydowe typu plug-in. W 2013 r. na rynek weszły i3 oraz i8, oba samochody powstają w fabryce w Lipsku i wykorzystano w nich elementy konstrukcyjne wykonane z tworzyw wzmocnionych włóknem węglowym.