• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...
  • Oldtimer
  • Youngtimer
  • ...
Auto Świat Klasyki Oldtimer 10 najodważniejszych projektów BMW

10 najodważniejszych projektów BMW

Piotr Burchard
24 kwi, 09:04
Auto Świat
BMW, czyli słynna marka z Monachium, nieraz potrafiło zaskoczyć. I choć czasem pomysły wydawały się szalone, to firma po ich wdrożeniu zawsze wychodziła na plus. Prezentujemy najciekawsze i najbardziej fantastyczne z nich, które — wbrew pozorom — doskonale sprawdziły się w rzeczywistości. Choć nie zawsze jako gotowy do produkcji pojazd.
10 najodważniejszych projektów BMW 10 Zobacz galerię
  • 10 najodważniejszych projektów BMW
  • 10 najodważniejszych projektów BMW
  • 10 najodważniejszych projektów BMW
  • 10 najodważniejszych projektów BMW
Auto Świat
WRÓĆ
NA ONET
1/10 10 najodważniejszych projektów BMW
10 najodważniejszych projektów BMW Auto Świat

Radość ze sportu - na początku lat 30. XX wieku BMW walczyło w wyścigach alpejskich i górskich, także wielu prywatnych kierowców wybierało BMW jako swoją broń sportową. Firma szybko dostrzegła potencjał sportowego marketingu i fabrycznie zaangażowała się w motosport – i to z dużymi sukcesami.

2/10 10 najodważniejszych projektów BMW
10 najodważniejszych projektów BMW Auto Świat

Rekord człowieka i maszyny - koniec lat 30. XX wieku był okresem fascynacji prędkościami autostradowymi, w czym uczestniczyło także BMW. Przygotowano specjalny pojazd na bazie motocykla 500, który miał posłużyć do pobicia rekordu prędkości. 28 listopada 1937 r. Ernstowi Jakobowi Hennemu udało się przejechać kilometr z prędkością 279,503 km/h. Rekord utrzymał się 14 lat.

3/10 10 najodważniejszych projektów BMW
10 najodważniejszych projektów BMW Auto Świat

Podbój klasy wyższej - wojna się skończyła, BMW chciałoby nawiązać do tradycji dużych aut. Z niemałym wysiłkiem firma skonstruowała trzy limuzyny 501 i zaprezentowała je w 1951 r. we Frankfurcie. Niestety, rynek dość chłodno przyjął to auto, bogaci woleli jeździć Mercedesami.

4/10 10 najodważniejszych projektów BMW
10 najodważniejszych projektów BMW Auto Świat

Wzrost, krok pierwszy - zaledwie 7 lat po otarciu się o bankructwo w 1959 r. BMW odniosło tak duże sukcesy, że zaczęło brakować mocy przerobowych w fabrykach. Monachijczycy przejęli więc zakłady małego producenta z miejscowości Dingolfing, firmy Glas. Choć pierwotnie zakładano inaczej, BMW zamknęło tę markę.

5/10 10 najodważniejszych projektów BMW
10 najodważniejszych projektów BMW Auto Świat

Turbo w serii - BMW 2002 turbo było pierwszym seryjnie produkowanym autem osobowym z turbodoładowaniem. Dzięki turbosprężarce osiągało moc aż 170 KM! Problemem była potężna turbodziura, przez którą zyskało opinię auta trudnego w prowadzeniu. Miało niestety pecha: w momencie debiutu świat opanował kryzys paliwowy...

6/10 10 najodważniejszych projektów BMW
10 najodważniejszych projektów BMW Auto Świat

Wodór to przyszłość - już w poł. lat 70. XX w. BMW badało alternatywne technologie napędu. Konstruktorzy postawili na wodór i zbudowali prototyp na bazie modelu E12. W 1970 r. został poddany testom. W latach 2000 i 2009 pomysł powrócił, ale na produkcję wciąż nie ma szans.

7/10 10 najodważniejszych projektów BMW
10 najodważniejszych projektów BMW Auto Świat

Motocykl zdefiniowany na nowo - czasy świetności rynku motocykli już minęły, spadł popyt. BMW wpadło na pomysł skonstruowania modelu R 80 G/S, czyli 2-cylindrowego wielozadaniowego motocykla, który równie dobrze radził sobie w terenie, jak i na asfalcie. Klienci byli zachwyceni!

8/10 10 najodważniejszych projektów BMW
10 najodważniejszych projektów BMW Auto Świat

Wzrost, krok drugi - na początku lat 90. XX wieku BMW zorientowało się, że nie oferuje tylu modeli, ile wymaga globalny rynek aut luksusowych. Dlatego w 1994 r. zdecydowano się na zakup Rover Group, w skład której wchodziło aż 15 marek aut, w tym m.in. Rover, Land Rover, Mini i MG. Menedżerom nie udało się jednak w wystarczającym stopniu pożenić firm. Z tego pakietu BMW zostawiło sobie tylko Mini.

9/10 10 najodważniejszych projektów BMW
10 najodważniejszych projektów BMW Auto Świat

Małe auto, wielkie plany - tylko jedna marka przetrwała mariaż Rovera z BMW – Mini. Najwyraźniej dla szefów firmy ważne było utrzymanie przednionapędowej platformy w koncernie. W 1999 r. wypuszczono na rynek nową generację kultowego auta, która okazała się ogromnym sukcesem. Nowy model zapoczątkował modę na małe, ale stylowe i szlachetne samochody.

10/10 10 najodważniejszych projektów BMW
10 najodważniejszych projektów BMW Auto Świat

Kropka nad i - w 2010 r. BMW powołało do życia nową podmarkę, oferującą modele elektryczne i hybrydowe typu plug-in. W 2013 r. na rynek weszły i3 oraz i8, oba samochody powstają w fabryce w Lipsku i wykorzystano w nich elementy konstrukcyjne wykonane z tworzyw wzmocnionych włóknem węglowym.

Google News
Źródło:
Auto Świat
Piotr Burchard
Piotr Burchard Redaktor prowadzący „Auto Świat Classic”
Autor poleca:
  • 10 ikon stylu spod znaku BMW
  • 10 najbardziej ekstremalnych modeli BMW
Tematy: BMW

Polecane z kategorii

 Stanley Steamer 735D - prawdziwa maszyna parowa Stanley Steamer 735D - prawdziwa maszyna parowa Jak Chiny stały się krajem samochodu? Jak Chiny stały się krajem samochodu? Krótka historia benzyny Krótka historia benzyny 10 najważniejszych silników w historii BMW 10 najważniejszych silników w historii BMW 10 najniebezpieczniejszych samochodów - nieważne, jak bezpieczne jest auto. Ważne, co komu pisane... 10 najniebezpieczniejszych samochodów - nieważne, jak bezpieczne jest auto. Ważne, co komu pisane... Czy przedwojennym autem da się jeździć na co dzień? Czy przedwojennym autem da się jeździć na co dzień? Srebrne gwiazdy w Toruniu. XX Zlot Zabytkowych Mercedesów Srebrne gwiazdy w Toruniu. XX Zlot Zabytkowych Mercedesów Cała prawda o zużyciu paliwa. Sprawdzamy klasyczne modele Cała prawda o zużyciu paliwa. Sprawdzamy klasyczne modele 10 najbardziej paliwożernych aut 10 najbardziej paliwożernych aut
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech