Toyota Motor Corporation obchodzi jubileusz 50-lecia swojego istnienia na rynku północnoamerykańskim. W roku 1958 spółce Toyota Motor Sales, U.S.A., założonej 31 października 1957 w Hollywood, udało się sprzedać zaledwie 287 egzemplarzy modelu Crown sedan i jednego Land Cruisera. Dzisiaj spółka należy do liderów rynku.

Pierwszym pojazdem, który masowo spopularyzował markę Toyota, był zaprojektowany specjalnie dla rynku północnoamerykańskiego model Corona. W wyposażeniu standardowym dysponował automatyczną skrzynią biegów i klimatyzacją. Corona w roku 1966 znacznie przyczyniła się do wyniku 20 tys. sprzedanych samochodów, jaki Toyota uzyskała w USA. Dwa lata później zaprezentowano model Corolla, który oznaczał dla firmy prawdziwy sukces. Od debiutu pierwszej generacji auto sprzedało się na całym świecie w ponad 27 milionach egzemplarzy. Dzięki modelu Corolla amerykański oddział firmy Toyota już w roku 1972 mógł się pochwalić milionem sprzedanych samochodów. W roku 1975 Toyota została najlepiej sprzedawaną marką zagraniczną w USA, a trzy lata później przyznano jej tytuł „Import Triple Crown”, za najlepsze wyniki sprzedaży między importowymi markami w kategorii samochodów osobowych, ciężarowych i w podsumowaniu łącznym. W roku 1986 firmie Toyota udało się sprzedać na tamtejszym rynku milion samochodów w ciągu jednego roku. Trzy lata później rozpoczęto pod marką Lexus sprzedaż luksusowych modeli LS 400 i ES 250. Zaledwie dwa lata wystarczyły, by Lexus stał się liderem rynku importowanych samochodów luksusowych.