Toyota Motor Corporation obchodzi jubileusz 50-lecia swojego istnienia na rynku północnoamerykańskim. W roku 1958 spółce Toyota Motor Sales, U.S.A., założonej 31 października 1957 w Hollywood, udało się sprzedać zaledwie 287 egzemplarzy modelu Crown sedan i jednego Land Cruisera. Dzisiaj spółka należy do liderów rynku.
Pierwszym pojazdem, który masowo spopularyzował markę Toyota, był zaprojektowany specjalnie dla rynku północnoamerykańskiego model Corona. W wyposażeniu standardowym dysponował automatyczną skrzynią biegów i klimatyzacją. Corona w roku 1966 znacznie przyczyniła się do wyniku 20 tys. sprzedanych samochodów, jaki Toyota uzyskała w USA. Dwa lata później zaprezentowano model Corolla, który oznaczał dla firmy prawdziwy sukces. Od debiutu pierwszej generacji auto sprzedało się na całym świecie w ponad 27 milionach egzemplarzy. Dzięki modelu Corolla amerykański oddział firmy Toyota już w roku 1972 mógł się pochwalić milionem sprzedanych samochodów. W roku 1975 Toyota została najlepiej sprzedawaną marką zagraniczną w USA, a trzy lata później przyznano jej tytuł „Import Triple Crown”, za najlepsze wyniki sprzedaży między importowymi markami w kategorii samochodów osobowych, ciężarowych i w podsumowaniu łącznym. W roku 1986 firmie Toyota udało się sprzedać na tamtejszym rynku milion samochodów w ciągu jednego roku. Trzy lata później rozpoczęto pod marką Lexus sprzedaż luksusowych modeli LS 400 i ES 250. Zaledwie dwa lata wystarczyły, by Lexus stał się liderem rynku importowanych samochodów luksusowych.
Kolejne sukcesy Toyota odnosiła w latach 90-tych. W roku 1997 osiągnęła granicę pięciu milionów wyprodukowanych samochodów w swoich amerykańskich zakładach. W tym samym roku model Camry został najlepiej sprzedawanym samochodem osobowym w USA. Nowo milenium oznacza dla Toyoty w USA rozpoczęcie sprzedaży pierwszego samochodu hybrydowego dla mas, modelu Prius. W następnych latach firma skupiła się na rozwoju i produkcji modeli przyjaznych środowisku naturalnemu. W roku 2003 rozpoczęto produkcję pod trzecią marką, Scion, przeznaczonej dla młodszej klienteli. W roku 2006 Toyota sprzedała w USA ponad 2,5 mln samochodów i otworzyła swój dziesiąty amerykański zakład produkcyjny.
W tym roku firma zaprezentowała swój największy pickup o nazwie Tundra, a całkowita sprzedaż w miesiącach styczeń-wrzesień wzrosła w stosunku do analogicznego okresu roku 2006 o 3,8% do 2 001 646 samochodów. W sumie w USA sprzedano w tym okresie 12 301 941 samochodów.
Przedstawiciele amerykańskiego oddziału Toyoty zapowiadają na najbliższy okres wiele ciekawostek. Tak więc w napięciu oczekujemy, co nowego Toyota zaprezentuje w USA.