BMW DA3 zbudowano w Eisenach w 1930 roku. Tam powstało podwozie. Karoserię wykonała firma braci Ihle z miejscowości Bruchsal w Niemczech. Pierwszym właścicielem tego sportowego autka został kierowca wyścigowy Alex Kuzia z Ostseebad Kolberg (czyli z dzisiejszego Kołobrzegu).
Mimo, że pod maską BMW DA3 pracował mały, 4-cylindrowy silniczek o mocy zaledwie 15 KM, auto rozwijało znaczną szybkość - maksymalnie mogło rozpędzić się do 75 km/h. W 1933 roku, podczas jednego z wyścigów, Alex miał wypadek, auto dachowało, a kierowca odniósł liczne obrażenia.
Karoseria BMW DA3 wykonana była z drewna (szkielet) pokrytego blachą. Podczas wypadku drewno łamało się i cała karoseria nadawala się tylko do wymiany. Dlatego też właściciel postanowił zamówić nową, stalową karoserię w firmie braci Ihle. Odbudowane auto odebrał w 1935 roku.
Po II wojnie światowej Kołobrzeg znalazł się w polskich granicach, a BMW DA3 gdzieś zniknęło. Odnalazło się dopiero w latach 80. XX wieku na wsi pod Częstochową, w stanie dość opłakanym.
Obecna właścicielka w ciągu kilku lat odrestaurowała auto. Dziś jest ono rarytasem na kołach, często pojawia się na zlotach i konkursach elegancji.
Przed II wojną światową wyprodukowano ok. 150 egzemplarzy tego modelu, do dziś na świecie zachowało się ok. 90, a w Polsce jest ich 5.
Ciekawostka: Myszka Miki z filmów Walta Disneya, a także pies Pluto mieli samochodziki bardzo podobne do BMW DA3. Dlatego też złośliwi nazywają je czasami pojazdem Myszki Miki.
Galeria zdjęć
1/3 Błękitna strzała: BMW zabaweczka
1/3
Żródło: Auto Świat
Długość auta wynosi nieco ponad 3 metry
2/3 Błękitna strzała: BMW zabaweczka
2/3
Żródło: Auto Świat
Pod maską 4-cylindrowy silnik o mocy zaledwie 15 KM.
3/3 Błękitna strzała: BMW zabaweczka
3/3
Żródło: Auto Świat
Kokpit - więcej niż skromny. Auto należy prowadzić w kasu
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.