Logo

Citroen SM - nieporównywalnie skomplikowany

Piotr Burchard
Piotr Burchard

Francuzi – wbrew temu, co często o nich sądzimy – bywają niekiedy niezwykle odważni. Przy Citroënie SM nawet ówczesny lądownik księżycowy z 1969 roku wyglądał niczym sterta przestarzałego żelastwa. Niespełna rok po pierwszym lądowaniu człowieka na Księżycu na salonie w Genewie Citroën zaprezentował model SM (Série Maserati). Ten, kto wolał Château Pétrus od szwabskiego Trollingera, był w grupie docelowej – pod warunkiem że było go na taką ekstrawagancję stać. SM kosztował mniej więcej tyle, co Mercedes 300 SEL 3.5 (seria 109) z zawieszeniem pneumatycznym.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Powiązane tematy: Citroen
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu