To już czwarta edycja imprezy organizowanej w 100-letniej, odbudowanej pierwszej zajezdni tramwajów elektrycznych w Krakowie, na Kazimierzu.
Zabytkowe pojazdy pochodzą ze zbiorów polskich kolekcjonerów, wystawiono także egzemplarze muzealne.
Klasyki zaprezentowano w kilku kategoriach: pojazdy z tzw. demoludów, auta amerykańskie, pierwsze automobile, zabytkowe jednoślady.
Wydzielone ekspozycje przygotowały na Classic Moto Show 2015 Porsche oraz Mercedes.
Porsche przygotowało wystawę poświęconą legendarnemu modelowi Porsche 911 Carrera – prezentuje na niej wszystkie kolejne generacje tego modelu, począwszy od 1963 roku do najnowszych.
Mercedes zaprezentował zabytkowe modele, m.in. Mercedesa 170 V Cabrio B z 1938 roku, model W 114 z 1972 roku, kabriolet 380 SL z 1983 roku oraz model G (tzw Gelendę) z 1979 roku.
Na ekspozycji Mercedesa można było obejrzeć także najnowsze modele GLE (następca ML-a) oraz GLC.
Na Classic Moto Show obecny był także „Auto Świat Classic" – nasza redakcja tym razem wystawiła zabytkowe modele Skody: Octavię z 1963 roku oraz sportowy model 130 RS z lat 70. Na stoisku Auto Świat Classic pojawiła się także najnowsza Skoda Octavia Combi 230 RS.
Podczas imprezy w zabytkowej zajezdni można się było przejechać zabytkowym motocyklem oraz obejrzeć wystawę obrazów inspirowanych klasykami Piotra Łopalewskiego.
A oto galeria najciekawszych klasyków krakowskiej wystawy.
Galeria zdjęć
Zabytkowe Skody na stoisku Auto Świat Classic
Ekspozycja Mercedesa i Klubu Zabytkowych Mercedesów
Porsche pokazało wszystkie modele 911 Carrera poczynając od 1963 r.
Syrena z 1960 r.
Skoda OctaviaCombi z 1970 r.
Przedwojenny Renault Primestella prosto ze stodoły
Wojskowy Trabant 601 A Kubel z 1982 r.
Wołga z1970 r.
Polski Fiat w wersji terenowej (prototyp z Muzeum Techniki)
Jeden z prototypów powstałych w FSO
Skutery z lat 60.
Żuk pomalowany (legalnie) przez dzieci
Maszyna parowa z 1908 roku
Polski Fiat Rekord – w 1973 r. na autostradzie pod Wrocławiem pobito na nim 3 rekordy szybkości: na 25 tys. km, na 25 tys. mil i na 50 tys. km
Triumph z 1933 roku – stan oryginalny!
Fiat/NSU 1100 z 1938 r.
Mercedes 220 z lat 50.
Riley z lat 30.
Mercedes 230 SL Pagoda z 1967 r.
Ford Sierra Mariana Bublewicza – replika
BMW Isetta 250 z 1959 roku – moc silnika 245 ccm – 9 KM
Piccolo
Strażacki Żuk
Syrena R-20 lux z 1979 r.
Syrena z 1961 r. w trakcie naprawy awarii
NRD-owski P-70 z 1958 roku
Warszawa M-20 Garbuska