Był to pojazd napędzany niedużym, 2-cylindrowym silnikiem o pojemności 354 ccm. Pierwszym, oryginalnym Datsunem z napędem na przednią oś był model Cherry (z angielskiego - wiśnia), który zaprezentowano we wrześniu roku 1970. Pojazd oznaczony firmowym symbolem E10 początkowo wyposażano w jeden z dwóch silników. A10 miało pojemność skokową 988 ccm i moc maksymalną 59 KM, a A12 - 1171 ccm oraz 69 KM. Specjalna wersja tej drugiej jednostki napędowej A12 GX z podwójnym gaźnikiem Hitachi osiągała aż 83 KM. Była ona jednak oferowana wyłącznie na rynku japońskim. Nieduży (długość 3660 mm, szerokość 1490 mm i wysokość 1380 mm) i tani pojazd dość szybko zdobył sobie sporą popularność. W Niemczech sprzedano aż 25 940 egzemplarzy aut pierwszej generacji, co daje na liście rynkowych bestsellerów 127 miejsce.Małe, oszczędne auto z bogatym wnętrzem Serię E10 Cherry produkowano do roku 1974. W tym okresie dostępnych było 11 wersji tego pojazdu - od auta rodzinnego po sportowe. Można było wybierać między dwoma silnikami, do tego dochodziły różne typy nadwozia - coupé, kombi lub sedan. Co więcej, oferowano karoserie z różną liczbą drzwi - od 2 do 5. Dla miłośników sportowej jazdy przygotowano dwa coupé - Cherry 1200 X-1 i X-1R. Szczególnie interesująco prezentowało się auto w wersji Deluxe. Mały samochód powinien być praktyczny i ekonomiczny, ale Datsun starał się, aby był on także atrakcyjny. Wszystkie Cherry miały bogate wyposażenie standardowe. Należało do niego dwuzakresowe radio, ogrzewana tylna szyba, zapalniczka, zagłówki i światła awaryjne. Do tego należałoby jeszcze dodać wycieraczki pracujące przy dwóch prędkościach, elektryczny spryskiwacz oraz wydajny system ogrzewania i wentylacji auta. 4-drzwiowy sedan oferował użytkownikom całkiem sporą przestrzeń bagażową. Wynosiła ona aż 305 l. Według producenta Cherry było małym samochodem, ale z dużymi zaletami. To auto miało być kombinacją ekonomiczności, niezawodności oraz indywidualnego stylu. We wrześniu 1974 roku w Japonii zaprezentowano nową serię Cherry FII (od 1976r. w Ameryce znaną jako F10). Silnik o pojemności 988 ccm przeszedł do historii. Teraz podstawową jednostką napędową "wiśni" był motor A12. Doszedł też nowy silnik A14 o pojemności 1397 ccm. W Europie jeszcze do 1976 roku w sprzedaży były modele z serii E10. Kolejny Datsun Cherry prezentował serię N10. Był on eksportowany do większości krajów Europy. Miał większe wymiary od poprzednika oraz sprawniejsze silniki. W tym modelu stosowano już podwójne nazewnictwo Datsun-Nissan, co miało ułatwić przyzwyczajenie się do nazwy firmy. Oferowany był tylko w wersji hatchback 3- i 5-drzwiowej. Wersję coupé nazwano Pulsar, a sedan i kombi - Sunny. Co kontynent to inna nazwa dla Cherry Nowy model serii N12 pokazał się na początku lat 80. Od swego poprzednika różnił się niemal wszystkim - zmieniono silniki, podwozie, nadwozie oraz wnętrze. Jednak wykorzystano w nim szereg rozwiązań stosowanych już wcześniej. Nowy samochód sprzedawano pod różnymi nazwami - Cherry, Pulsar, Langley i Liberta Villa. Wersja hatchback otrzymała silnik Alfy Romeo i była sprzedawana we Włoszech jako Alfa Romeo Arna. Ten model wytwarzany był w fabryce pod Pratola Serra w roku 1981. Niestety, nie odniósł sukcesu rynkowego i jego produkcję zakończono po kilku miesiącach. Dzisiaj spotkanie Arny na drodze jest prawie niemożliwe. Pulsar EXE (zwany także NX) był sportowym coupé wyposażonym w silnik 1.5 l z turbosprężarką. To auto było prekursorem małych, tanich i szybkich pojazdów dla tych, którzy chcieli się wyróżnić na drodze.Pulsar montowany w Australii od europejskich modeli różnił się głownie deską rozdzielczą oraz wyposażeniem. Japońskie wersjeLangley oraz Liberta Villa (sedan) odpowiadały wymaganiom tamtejszych użytkowników. Langley wyróżniał się lusterkami wstecznymi montowanymi daleko z przodu, na błotnikach. W połowie lat 80. era Cherry dożywała już końca. Na rynku pokazał się nowy model Nissana - Micra. Odniósł on spory sukces handlowy w Europie.
Datsun Cherry - Rodem z Kraju Kwitnącej Wiśni
Nissana, czy wtedy jeszcze Datsuna, pierwsze doświadczenia z samochodamiz przednim napędem rozpoczęły się od przejęcia w 1965 roku firmy Aichi Machine Company. Aichi w przemyśle motoryzacyjnym zadebiutowało w roku 1943 i produkowało małe kombi o nazwie Cony.