Logo

Drzemiący kolos, czyli niewykorzystany potencjał Fabryki Samochodów w Lublinie

Zdzisław Podbielski
Zdzisław Podbielski
  • W Lublinie miały być produkowane auta na licencji General Motors
  • Montaż Warszaw rozpoczęto 6, a Lublinów 7 listopada 1951 roku
  • Popularny nie tylko u nas Żuk dał pracę lubelskiej fabryce na 40 lat
  • W latach 90. w Lublinie montowano samochody różnych marek
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Jej możliwości wytwórcze i zróżnicowany asortyment wyrobów oraz nakładane na nią zadania przewyższały te występujące w sztandarowym zakładzie polskiej motoryzacji, za który uważano warszawską Fabrykę Samochodów Osobowych. Te możliwości nie zawsze należycie wykorzystywano i pod koniec lat 70. ubiegłego wieku lubelską fabrykę nazywano "drzemiącym kolosem", dodajmy, że rozlokowanym na obszarze ponad miliona metrów kwadratowych.

Autor Zdzisław Podbielski
Zdzisław Podbielski
Powiązane tematy: Żuk
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu