Logo

Ford Mustang: spełnienie amerykańskiego snu

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Na początku lat 60. XX w. koncern GM zaprezentował Chevroleta Monzę – dwudrzwiową wersję tylnosilnikowego Corvaira. Choć złośliwi nazywali go „Porsche dla ubogich”, pojazd napędzany 6-cylindrowym, chłodzonym powietrzem bokserem zdobył dużą popularność. Dyrektor marketingu Forda, Lee Iacocca, zaproponował Henry’emu Fordowi II produkcję podobnego samochodu. Uznał, że Amerykanie są już wystarczająco zamożni, by chcieli kupić drugie auto w rodzinie.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Ford
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu