Po powstaniu w 1898 roku firmy Renault Freres (Brcia Renault), kolejnym etapem jej rozwoju były przedstawicielstwa. W 1905 roku pierwszy oddział firmy powstał w wielkiej Brytanii, a w roku 1907 także w Niemczech (Renault Automobil AG). Złoty wiek marki Renault w Europie przerywany był dwoma wojnami światowymi. W 1945 roku fabryka została upaństwowiona, ale konstrukcjom samochodów to nie przeszkodziło w dalszym rozwoju. Czego nie można dla przykładu powiedzieć o firmach, które zakończyły wówczas swoja historię w krajach bloku wschodniego.
W 1946 roku zaprezentowany został Renault 4CV, który oprócz sukcesów rynkowych przyniósł także zwycięstwo w prestiżowym Rajdzie Monte Carlo. Sukcesywnie wprowadzano do produkcji kolejne istotne dla francuskiej marki modele. W 1956 roku zaprezentowano Dauphine oraz Renault 3 i 4 (1961). Rewolucyjnym modelem wśród dużych modeli okazało się Renault 16 (1965), który w latach siedemdziesiątych doczekał się nawet licencyjnej wersji w Rumunii i produkowany był pod marką Dacia.
Rok 1971 zapisał się w historii Renault potrójnym triumfem modelu Alpinie A110 w Rajdzie Monte Carlo.Rok później odbyła się premiera Renault 5. W roku 1980 Renault stał się pierwszym europejskim producentem, który w ciągu roku wyprodukował 2 mln samochodów.
Lata osiemdziesiąte zapisały się w kronikach wprowadzeniem kolejnych modeli, które okazały się kolejnym krokiem do przodu. To Renault 9 w roku 1982 i Espace w 1984 roku. Były to także lata wielkiego kryzysu w firmie i wielka jego restrukturyzację, która zakończyła się zwolnieniem tysięcy pracowników. Ponownie kryzys dotknął firmę Renault w 1987 roku.
Lata dziewięćdziesiąte, to już znacznie lepsze czasy dla francuskiej marki. Rozpoczęto je wprowadzeniem do produkcji małego modelu Clio (1990), które okazało się wielkim sukcesem rynkowym i prestiżowym . Czym było m.in. przyznanie nagrody Car of the Year w 1991 roku. Rok później żywa legenda stało się jeszcze mniejsze Twingo (1992). Kolejny istotny sukces przyniosła premiera Laguny (1994).W połowie lat dziewięćdziesiątych kolejną rewolucją w historii Renault była premiera rodziny Megane i Scenica. Pod koniec tej dekady francuski producent zaczął wprowadzać rewolucyjne rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa pasażerów. Praktycznie od tego momentu większość nowych modeli tej marki zaczęła uzyskiwać najlepsze wyniki w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ten proces trwa do dzisiaj.
Zapraszamy do chwili refleksji i podróży w przeszłość historii z kolejnymi modelami samochodów marki Renault.