Wystawę Kamienie milowe samochodowego designu otwarto 25 czerwca i oprócz szkiców, dokumentacji projektowej i modeli prezentuje odwiedzającym również kilka obecnych i historycznych samochodów marki Mercedes-Benz.
Pierwszym eksponatem jest słynny Blitzen Benz z roku 1911, rekordowy samochód, z którym Bob Burman pędził w kwietniu 1911 z prędkością 227,5 km/h.
Kolejnym pojazdem na wystawie jest Autobahn Courier, aerodynamiczne coupe z roku 1938 przeznaczone do „pokonywania dużych odległości z wysoką prędkością” na ówczesnych nowych niemieckich autostradach.
Słynną erę lat 50., kiedy samochody z 3-ramienną gwiazdą na masce zwyciężały w najbardziej prestiżowych wyścigach samochodów sportowych oraz w licznych Grand Prix, reprezentuje bolid W196 z roku 1954 w pierwotnej „aerodynamicznej” wersji z zakrytymi kołami. Juan Manuel Fangio w tym i następnym roku zwyciężył z tym samochodem w mistrzostwach F1, a Mercedes-Benz zwyciężył w dziewięciu Grand Prix z dwunastu, w których brał udział.
„Samochód marzeń” czy też pierwszy „supersamochód” świata, tak nazywany jest model 300 SL Gullwing z roku 1955. Powstał na bazie starszego o trzy lata wyścigowego coupe o tej samej nazwie, które odnosiło sukcesy na torach wyścigowych, gdzie walczyło zwłaszcza z włoską konkurencją.
Studium C111-III z roku 1977 było poprzednikiem rekordowego pojazdu o tej samej nazwie, który rok później pokonał dziewięć rekordów świata. Samochód napędzany był doładowanym 5-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym.
Kierunek obecnego rozwoju, wyznaczany przez ekologię i bezpieczeństwo, prezentuje prototyp badawczy Bionic Car z roku 2005.
Mercedes-Benz przedstawił na wystawie również gliniany model 4-drzwiowego coupe, które do produkcji trafiło jako klasa CLS.
Wystawa przebiegać będzie do 14 września bieżącego roku, otwarta jest codziennie oprócz poniedziałku w godzinach od 10 do 18.