Logo
KlasykiOldtimerMercedes Unimog 406 - gdzie diabeł nie może, tam...

Mercedes Unimog 406 - gdzie diabeł nie może, tam...

Gdzie diabeł nie może, tam Unimoga pośle. To jedyny prawdziwy samochód 4x4, który wjedzie wszędzie tam, gdzie to fizycznie możliwe, a gdyby tego było mało, to na dodatek potrafi holować ciężary o olbrzymiej masie. A wszystko zaczęło się dzięki rolnictwu

Mercedes Unimog 406 - gdzie diabeł nie może, tam...
Zobacz galerię (10)
Auto Bild Klassik / Auto Bild
Mercedes Unimog 406 - gdzie diabeł nie może, tam...

To właśnie do prac na wsi przewidziano pierwszą małą ciężarówkę, którą Albert Friedrich (wcześniej pracował w firmie Daimler-Benz w dziale odpowiedzialnym za projektowanie silników lotniczych) zaprojektował w 1945 roku. Universalmotorgerät, czyli uniwersalny pojazd silnikowy, a w skrócie Unimog, miał rozstaw kół 1270 mm. To bardzo ważne, ponieważ odpowiadało to odstępom dwóch zagonów kartofli, a tym samym ułatwiało poruszanie się samochodem po polu. W pracach projektowych udział brał Heinrich Rössler, który miał pojęcie o rolnictwie i dobrze wiedział, jakie niezbędne wyposażenie może ułatwić prace polowe.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: