Aby sylwetka Mercedesa coupe z serii W 114 była dynamiczna, projektanci (ze słynnym Paulem Bracqiem na czele) spłaszczyli przednie i tylne szyby, a linię dachu poprowadzili o 45 mm niżej niż w limuzynie. Boczne okna były bezramkowe, zrezygnowano ze środkowego słupka. Te zabiegi dawały wrażenie dużej przestronności auta.
Mercedes W 114 coupe – 50 lat modelu
W listopadzie 1968 r. Mercedes zaprezentował odmianę coupe serii W 114 (był to pradziadek dzisiejszej klasy E coupe). Wcześniej, w styczniu zadebiutowały modele W 114 i W 115 w odmianie limuzyna. „Stoczternastki" miały silniki 6-cylindrowe, „stopiętnastki" – 4-cylindrowe. Wyposażenie i wykończenie modelu W 114 było luksusowe. Technicznie coupe było blisko spokrewnione z limuzyną.
Auto Świat
Premiera Mercedesa serii 114 w wersji coupé w 1968 r.2