Sensacją było wystawienie pięciu przedwojennych modeli Bugatti – sportowych aut, których twórcą jest legendarny Ettore Bugatti. W Polsce jest tylko jedno przedwojenne Bugatti – to model T40 z 1928 r. Pozostałe przyjechały do Topacza z zagranicy. Mogliśmy podziwiać modele z lat 20. i 30. w tym bardzo egzotyczny egzemplarz, który od 1927 przez 70 lat brał udział w wyścigach w Australii, a niedawno trafił do kolekcjonera z Austrii.
Dużym wydarzeniem była też wizyta legendarnego stylisty – Paula Bracqa. To człowiek, który w latach 60. stworzył m.in. Mercedesa Pagodę (W113). Okazją do wizyty był międzynarodowy zlot Mercedesów Pagod, jaki w Topaczu zorganizował polski klub tego modelu. Przyjechało 20 załóg z kilku krajów, a Paul Bracq był honorowym gościem zlotu.
Na głównym dziedzińcu Zamku Topacz tradycyjnie wystawiano auta najstarsze, z lat 1886-1945. Na podzamkowych błoniach znalazło się miejsce dla aut powojennych, klasyków z tzw. demoludów (Polska i kraje socjalistyczne) oraz na obóz wojskowy z okresu II wojny światowej. Obóz zorganizowali kolekcjonerzy pojazdów militarnych – wystawili nie tylko samochody, lecz także motocykle, uzbrojenie, a sami wystąpili w mundurach z epoki. Tę część oblegana była szczególnie przez najmłodszych zwiedzających.
W galerii kilkanaście zdjęć z Motoclassic Wrocław 2017 na Zamku Topacz (18-20 sierpnia 2017).
Galeria zdjęć
Motoclassic Wrocław 2017 – Mercedes 190 SL z lat 50.
Motoclassic Wrocław 2017 – Mercedes Pagoda (1963-71) – zaprojektował ją Paul Bracq
Motoclassic Wrocław 2017 – Paul Bracq na scenie głównej Zamku Topacz podczas prezentacji Mercedesów Pagod
Motoclassic Wrocław 2017 – Bugatti z 1930 r. Silnik 8-cylindrowy o mocy 158 KM
Motoclassic Wrocław 2017 – Bugatti z 1926 r. Przez 70 lat jeździło w Australii, niedawno trafiło do Austrii
Motoclassic Wrocław 2017 – jedyny polski egzemplarz Bugatti – model T40 z 1928 r.
Motoclassic Wrocław 2017 – Bugatti na tle Zamku Topacz w drodze na konkurs elegancji
Motoclassic Wrocław 2017 – Bugatti 100-konne z 1929 r.
Motoclassic Wrocław 2017 – dziedziniec główny zarezerwowano dla aut najstarszych, sprzed II wojny światowej
Motoclassic Wrocław 2017 – dziedziniec główny zamku
Motoclassic Wrocław 2017 – Bentley 3.5 litre Sports z 1936 r. Silnik 110 KM, prędkość maks. 170 km/h
Motoclassic Wrocław 2017 – Rolls Royce'y z kolekcji Andrzeja Roszkiewicza
Motoclassic Wrocław 2017 – Mikrus na scenie podczas konkursu elegancji. Próbuje do niego wsiąść Krzysztof Ibisz
Motoclassic Wrocław 2017 – Mercedes Pagoda, jeden z dwudziestu, jakie uczestniczyły w zlocie. Za kierownicą właściciel Artur Mościcki – szef klubu
Motoclassic Wrocław 2017 – pojazdy milicyjne z lat 70. i 80.
Motoclassic Wrocław 2017 – amerykańskie krążowniki na dziedzińcu Zamku Topacz
Motoclassic Wrocław 2017 – strefa militarna
Motoclassic Wrocław 2017 – strefa militarna
Motoclassic Wrocław 2017 – strefa militarna
Motoclassic Wrocław 2017 – sikawka parowa z 1908 roku. Wydajność 1600 l wody na minutę. Obsługa: 8 ludzi i para koni
Motoclassic Wrocław 2017 – Porsche 917 KH „Gulf" – zwycięzca wyścigu 24 godziny LeMans w 1970 r.
Motoclassic Wrocław 2017 – Porsche 919 Hybrid – trzykrotny zwycięzca LeMans w latach: 2015, 2016 i 2017