Co ciekawe, większość wystawionych do sprzedaży pojazdów ma dość przystępne ceny wywoławcze – nieprzekraczające 50-60 tys. euro.
Obie aukcje zaplanowane na 16 stycznia 2016 r. będą więc okazją do zdobycia ciekawego young- lub oldtimera przez kolekcjonerów niemających milionowych kont w bankach.
Jakie zatem interesujące pojazdy są do kupienia?
W Birmingham „pod młotek" pójdzie m.in. Heinkel Trojan z 1958 roku. To trójkołowy microcar mieszczący trójkę pasażerów. Przewidywana cena to 12-15 tys. funtów (72-90 tys. zł).
Wystawiono także Alfę Romeo Giulię 1600 z 1965 roku – przewidywana cena to 33-38 tys. funtów (198-228 tys. zl).
Jedną z okazji, choć dość drogą, aukcji w Birmingham jest Aston martin V8 z 1974 roku. Auto ma na liczniku zaledwie 37 tys. mil
(60 tys. km), a od nowości miało dwóch właścicieli. Aston z 1974 r. wyceniony został na 75-90 tys. funtów (450-540 tys. zł).
Najdroższym autem aukcji w Birmingham będzie Ferrari Dino 246 GT z 1974 roku. Aby je mieć w garażu trzeba wyłożyć ok. półtora miliona złotych.
Trzy razy tańszy jest Aston DB2/4 Mark III z 1958 roku. Wyceniono go na min. 100 tys. funtów, czyli ok. 600 tys. zł.
W Birmingham wystawiony będzie także pojazd należący kiedyś do Richarda Hammonda z Top Gear – to Porsche 924 z 1980 roku.
Wielbiciele klasycznych aut angielskich powinni zwrócić uwagę na Morgana Super Sport z 1961 roku. Auto wyceniono na 75-85 tys. funtów (450-510 tys. zł).
Kolejne brytyjskie auto, które na pewno wywoła duże zainteresowanie na aukcji w Birmingham to Jaguar XK120 roadster z 1954 r. To bardzo poszukiwany model przez kolekcjonerów, a jego cena jest stosunkowo niska: 50-60 tys. funtów (300-360 tys. zł).
Sensacją będzie na pewno licytacja Forda GT40 z 1980 roku. Wyceniono go na 45-60 tys. funtów (270-360 tys. zł).
Znacznie tańsza jest Lancia Fulvia Coupe Rallye S 1,3 z 1970 roku. Wyceniono ją na 12-17 tys. funtów (72-102 tys. zł).
Wiele ciekawych klasycznych modeli wystawionych będzie także na aukcji w Maastricht (również 16 stycznia 2016 r.). Jednym z najdroższych jest Ferrari Testarossa z 1988 r. Wyceniono ją na 110-130 tys euro (ok. pół miliona zł). Cena wysoka, ale Testarossa to poszukiwany klasyk, a jego cena na pewno znacznie wzrośnie w najbliższych latach.
Poszukiwanym autem jest też Porsche 911 turbo z 1969 r. Na aukcji COYS w Maastricht będzie je można wylicytować za ok. 220 tys. zł).
Bardzo rzadko spotykanym na aukcjach autem jest Lancia Aprilia cabrio – właśnie taki model z 1948 roku będzie wystawiony na aukcji za ok. 300 tys. zł.
Kolekcjonerzy aut francuskich mają okazję nabyć Peugeota 203 Break (kombi) z 1951 roku. Auto w znakomitym stanie wizualnym i technicznym wyceniono na 15-20 tys. euro (63-84 tys. zl).
I na zakończenie perełka od Fiata – model 509 A Tourer z 1926 roku. 90- letni pojazd będzie ozdobą każdej kolekcji – do kupienia za 84-100 tys. zł.
A oto galeria najciekawszych modeli wystawionych przez firmę COYS na licytacje 16 stycznia 2016 roku w Birmingham i w Maastricht.
Galeria zdjęć
Ferrari 4001 z 1983 r. Pierwszym właścicielem był król Jordanii Hussein. Cena 60-70 tys. euro
Ferrari Testarossa z 1988 r. Cena 110-130 tys. euro
Peugeot 203 Break z 1951 roku. Cena 15-20 tys. euro
Morgan Super Sport z 1961 r. Cena 75-85 tys. funtów
Lancia Delta Integrale z 1988 r. Cena 20-25 tys. euro
Alfa Romeo GT Junior z 1968 r. Cena 18-22 tys. funtów
Porsche Karmann 914 z 1972 r. Cena 15-18 tys. funtów
Porsche 924 z 1980 r. Richarda Hammonda z Top Gear.
Alfa Romeo Giulia 1600 z 1965 r. Przewidywana cena 33-38 tys. funtów
Fiat 509A Tourer z 1926 r. Cena 20-26 tys. euro
Porsche 911T z 1969 r. Cena 45-55 tys. euro
Aston DB2/4 Mark III z 1958 r. Cena 100-115 tys. funtów
Citroen SM z 1974 r. Cena 25-30 tys. euro
VW Porsche 914 z 1970 r. Do kupienia na aukcji w Maastricht za 14-18 tys. euro
Lancia Fulvia Coupe z 1970 r. Cena 12-17 tys. funtów
Jaguar XK120 Roadster z 1954 r. Cena 50-60 tys. funtów
Lancia Aprilia cabrio z 1948 r. Cena 68-78 tys. euro
Ferrari Dino 246 GT z 1974 r. Cena 230-265 tys. funtów
Heinkel Trojan z 1958 r. Przewidywana cena 12-15 tys. funtów
Mercedes 230 SL Pagoda z 1964 r. Cena 50-65 tys. euro
Ford GT40 z 1980 r. Przewidywana cena 45-60 tys. funtów
Triumph TR3 A z 1959 r. Cena 22-28 tys. euro
Aston Martin V8 z 1974 r. Cena 75-90 tys. funtów