Klasyki Oldtimer Opel Ascona 400 - mistrzostwo zawdzięcza 16V

Opel Ascona 400 - mistrzostwo zawdzięcza 16V

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Na początku lat 80. w rajdowych mistrzostwach świata teoretycznie nikt nie miał szans z Audi Quattro. Do czasu aż Oplem Asconą 400 wystartował Walter Röhrl i w 1982 roku zdobył tytuł mistrza świata

Opel Acona 400 - mistrzostwo zawdzięcza 16V
Zobacz galerię (7)
ACZ / Auto Bild
Opel Acona 400 - mistrzostwo zawdzięcza 16V

Kolorowe kalkomanie oraz wydatne nadkola sprawiają, że ten Opel prezentuje się niczym nakręcane autko puszczone na plastikowym torze wyścigowym, którego wielobarwne elementy były niegdyś nieodzownym wyposażeniem niemal każdego chłopięcego pokoju. Chciałoby się ręką lekko nacisnąć dach, cofnąć samochodzik i wystrzelić go na plastikową pętlę toru. Takie nawiązanie do zabawki wcale nie jest nadużyciem. Wielu kierowców, którzy zdecydowali się na limitowaną serię (400 aut) Ascony 400, traktowało ten model jako pojazd do zabawy, a nie do codziennej jazdy.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Powiązane tematy: