Już po raz trzeci odbył się Zlot Pojazdów Zabytkowych w Otwocku. Tym razem miejscem zlotu był Park w centrum miasta dzięki uprzejmości władz miejskich i prezydenta.
Przybyło ok. 150 samochodów różnej maści, wieku, stanu i pochodzenia oraz kilkadziesiąt motocykli. Liczną grupą były auta z USA, z silną reprezentacją Mustangów, których nie obejmował limit wiekowy. Mocno reprezentowany był PRL i ówczesne demoludy z ZSRR, grupa Land Roverów, a także motocykle i motorowery. Organizatorzy przygotowali szereg atrakcji dla uczestników, jak i odwiedzających zlot, m.in. konkurs Pięciobój Motoryzacyjny (z przeciąganiem Fiata 125p, wkręcaniem świec na czas, slalomem na rowerach Wigry, quizem z filmów PRL dotyczącym aut oraz konkurencją identyfikacji tablic rejestracyjnych z Europy). Ponadto wybrano najładniejsze auto zlotu, najstarsze auto, najdalszą podróż na zlot, najładniejszy motocykl. Ze sceny płynęły dźwięki kapel grających na żywo do wieczora w klimacie rockowym. W Otwocku pojawiła się też grupa rekonstrukcyjna w pojazdach i mundurach z kampanii wrześniowej (zarówno Wermachtu jak i Wojska Polskiego) oraz właściciel czerwonego Caddiego DeVille'a – Krzysztof „Szaya” Szayowski, pomysłodawcą słynnych już szayowozów.
Najładniejszym samochodem strefy PRL/ZSRR został Polonez 2000 z numerem 25 należący do Roberta Korzenia. Najładniejszym samochodem strefy USA Cars i Mustang został Chevrolet Corvette C3 z numerem 9 Krzysztofa Relugi. Najładniejszym samochodem strefy Europa i reszta świata został z numerem 31 Austin Healey (Adam Tytz). Najładniejszy a zarazem najstarszy, nagrodzony podwójnie, motocykl złotu to należący do Romana Banaszka BMW R12 z 1938 r. Najstarszym samochodem zlotu okazał się Mercedes Simplex z 1903 r. należący do Tomasza Siudzińskiego. Najdalsza pokonana na nasz zlot trasa, przebyta o własnych kołach to dystans 285 km pokonany przez Jarosława Dębskiego autem BMW E30.
Na koniec imprezy odbył się przejazd przez miasto. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku otwocki zlot będzie równie atrakcyjny.
Galeria zdjęć
1/20 III Zlot Pojazdów Zabytkowych Otwock 2016
1/20
Żródło: Auto Świat
2/20 III Zlot Pojazdów Zabytkowych Otwock 2016
2/20
Żródło: Auto Świat
3/20 III Zlot Pojazdów Zabytkowych Otwock 2016
3/20
Żródło: Auto Świat
4/20 III Zlot Pojazdów Zabytkowych Otwock 2016
4/20
Żródło: Auto Świat
5/20 III Zlot Pojazdów Zabytkowych Otwock 2016
5/20
Żródło: Auto Świat
6/20 III Zlot Pojazdów Zabytkowych Otwock 2016
6/20
Żródło: Auto Świat
7/20 III Zlot Pojazdów Zabytkowych Otwock 2016
7/20
Żródło: Auto Świat
8/20 III Zlot Pojazdów Zabytkowych Otwock 2016
8/20
Żródło: Auto Świat
9/20 III Zlot Pojazdów Zabytkowych Otwock 2016
9/20
Żródło: Auto Świat
10/20 III Zlot Pojazdów Zabytkowych Otwock 2016
10/20
Żródło: Auto Świat
11/20 III Zlot Pojazdów Zabytkowych Otwock 2016
11/20
Żródło: Auto Świat
12/20 III Zlot Pojazdów Zabytkowych Otwock 2016
12/20
Żródło: Auto Świat
13/20 III Zlot Pojazdów Zabytkowych Otwock 2016
13/20
Żródło: Auto Świat
14/20 III Zlot Pojazdów Zabytkowych Otwock 2016
14/20
Żródło: Auto Świat
15/20 III Zlot Pojazdów Zabytkowych Otwock 2016
15/20
Żródło: Auto Świat
16/20 III Zlot Pojazdów Zabytkowych Otwock 2016
16/20
Żródło: Auto Świat
17/20 III Zlot Pojazdów Zabytkowych Otwock 2016
17/20
Żródło: Auto Świat
18/20 III Zlot Pojazdów Zabytkowych Otwock 2016
18/20
Żródło: Auto Świat
19/20 III Zlot Pojazdów Zabytkowych Otwock 2016
19/20
Żródło: Auto Świat
20/20 III Zlot Pojazdów Zabytkowych Otwock 2016
20/20
Żródło: Auto Świat
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.