Dziś Mistrz nie przypomina zawadiackiego kierowcy w skórzanym kapeluszu i z uwodzicielskim uśmiechem na ustach – mocno się postarzał.
Zapamiętajmy go takim, jaki był w latach 70. i 80., kiedy podziwialiśmy go w „Mistrzu kierownicy" i dwóch kolejnych, choć słabszych częściach oraz w „Wyścigu armatniej kuli" (dwie części z 1981 i 1984 roku).
Podziwialiśmy nie tylko Mistrza, lecz także jego samochód: Pontiaca Trans Ama, którym wymykał się z każdej obławy policyjnej i przeskakiwał zerwane mosty.
Filmowa popularność przełożyła się na zwiększenie sprzedaży tego modelu. Kupującym nie przeszkadzało nawet to, że seryjny Trans Am wcale nie był tak mocny i szybki jak ten filmowy.
Burt Reynolds tak polubił filmowego Trans Ama, że sam kupił podobne auto – Pontiaca Firebirda Trans Ama z silnikiem V8 o pojemności 6,5 litra i mocy 200 KM.
Pontiac Reynoldsa (filmowego Bandita) zostało właśnie sprzedane za pół miliona dolarów.
Równie dużą popularnością co Pontiac Trans Am cieszyły się Dodge Charger z lat 70. czy policyjne Dodge Monaco (z filmu „Blues Brothers").
Na przełomie lat 70. i 80. sławę filmową zdobywał czerwony Dodge Charger z numerem 1 na drzwiach i z flagą konfederacką na dachu – bohater serialu „Diukowie hazardu".
W 1977 roku wszystkich zadziwił Lotus Esprit S1 – auto, które zagrało w kolejnym filmie z Bondem „Szpieg, który mnie kochał".
Lotus Esprit S1 nie tylko sprawnie poruszał się po drogach, miał wiele gadżetów, ale potrafił także pływać i jeździć pod wodą.
Ford Falcon XB GT V8 był pod koniec lat 70. bohaterem filmu „Mad Max" z Melem Gibsonem w roli głównej. Ford Falcon na potrzeby filmu został odpowiednio przerobiony i przygotowany.
W połowie lat 70. bardzo popularny był serial „Starsky & Hutch", w którym oprócz naszego „rodaka" Starskiego zagrał Ford Torino.
Oto galeria najciekawszych aut grających w filmach w latach 70. XX wieku.