Produkcja modelu trwała od 1970 do 1975 roku. Egzemplarz, który wziął udział w rajdzie, powstał w 1972 roku. Za kierownicą „40-latka” zasiadł Andreas Tostmann - Wiceprezes ds. Produkcji SEAT-a.

SEAT 124 Sport Coupe to dwudrzwiowe coupe 2+2. Sercem samochodu jest benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra, generujący 110 KM mocy. Chociaż w rajdzie Silvretta Classic prędkość nie jest najważniejsza, to hiszpański klasyk o masie własnej zaledwie 995 kg może rozpędzić się aż do 180 km/h. Sport Coupe był pierwszym modelem marki wyposażonym w pięciobiegową skrzynię biegów. Napęd przenoszony jest oczywiście na koła tylne.

W sumie powstało około 23 tys. sztuk SEAT-a 124 Sport Coupe przy uwzględnieniu także 118-konnej wersji 1800 z 1973 roku.