Model 100/110 nawiązywał do poprzednika modelu 1000/1100 MB. Nowa wersja była ówczesnym faceliftingiem. Na początku lat sześćdziesiątych (1960-1964) specjalnie dla niego wybudowano nowy zakład – od części produkującej silniki do części, w której powstawały całe nadwozia. Zakład wyposażono w najnowocześniejsze maszyny i zastosowano najnowsze ówczesne technologie.

Jednak 12. sierpnia 1969 roku wybuchł pożar, który na całe szczęście objął tylko starą część zakładu. To był największy pożar w ciągu ostatnich 40 lat. Spłonęły pomieszczenia narzędziowni, a ogień objął powierzchnię 24 tys. metrów kwadratowych. Szkody wyceniono na 320 mln koron.

Rozpoczęcie produkcji nowego modelu jednak się nie opóźniło i pod koniec sierpnia 1969 roku oficjalnie zaprezentowano nowy model samochodu markiŠkoda.

W latach 1969-1977 wyprodukowano 1.079.708 egzemplarzy w wersji sedan (100, 100L, 110L, 110LS). W 1970 roku zakład w Kvasinach rozpoczął produkcję wersji coupé Škoda 110 R. Model ten był w ofercie aż do 1980 roku.

Z modelu Škoda 100/110 wywodziło się kilka prototypów i małych serii. Jednym z nich był włoskimodel Škoda Kirby oraz belgijska Škoda V.F.Buggy, a także Škoda 110 Super Sport, czy 1100 GT.