Logo
KlasykiOldtimerSyrena - ta prowizoryczna konstrukcja przetrwała dziesiątki lat

Syrena - ta prowizoryczna konstrukcja przetrwała dziesiątki lat

Zdzisław Podbielski
Zdzisław Podbielski

W konstrukcji Syreny jak w lustrze odbijał się stan powojennej polskiej gospodarki. Ale auto powstało i odegrało ważną rolę w naszej historii. Dziś to klasyk ceniony przez entuzjastów motoryzacji czasów PRL. Egzemplarze w dobrym stanie są już bardzo drogie.

Syrena 101
Zobacz galerię (14)
FSO
Syrena 101
  • W maju 1953 roku Komitet Centralny Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej wraz z Prezydium Rządu podjął decyzję o budowie popularnego samochodu
  • 1955 roku Syrenę po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowano na Międzynarodowych Targach Poznańskich
  • Ta prowizoryczna konstrukcja przetrwała dziesiątki lat
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Okres istnienia Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej (PRL) niechętnie jest wspominany przez ludzi w nim żyjących. Młode pokolenie natomiast z niedowierzaniem dowiaduje się z różnych form przekazu o panujących wówczas stosunkach polityczno-społecznych. Takim symbolem PRL-u w dziedzinie szeroko pojętej motoryzacji był samochód o nazwie "Syrena".

Autor Zdzisław Podbielski
Zdzisław Podbielski
Powiązane tematy:
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium