Targi w Essen zaliczyły kolejny rekord – przez 5 dni imprezy przewinęło się przez nią ponad 201 tys. zwiędzających (w zeszłym roku było to 190 tys. osób). Na 120 tys. m2 powierzchni można było obejrzeć 2,5 tys. aut, z których większość przeznaczona była na sprzedaż. W przypadku najdroższych propozycji widać wyraźnie, że następuje niewielka korekta cen – samochody z najwyższej półki nie znajdują nabywców tak szybko jak jeszcze przed rokiem. Oczywiście, o żadnym załamaniu rynku mowy być nie może, po prostu ceny niektórych aut były wywindowane do niebotycznego poziomu, a teraz przychodzi otrzeźwienie.
Mniejszy popyt na pojazdy najdroższe nie pociągnął za sobą segmentu tańszych samochodów. Wręcz przeciwnie – wśród youngtimerów ceny jeśli nie wzrosły to przynajmniej zatrzymały się na wysokim poziomie z roku poprzedniego. W galerii zdjęć prezentujemy kilkanaście przykładów ofert z dzedzińców między halami. Wszystkie prezentowane ceny mają charakter ofert i nie są jednoznaczne z wartością aut, ale obserwując sprzedaż aut widać było wyraźnie, że bufor do targowania się ze sprzedającymi w większości wypadków wynosił maksymalnie 10 procent.
Galeria zdjęć
Mercedes W123 200 diesel, 1977, 85 tys. km, 5900 euro
DS D-Super, pierwszy właściciel, 1971, 48 tys. km, nowy lakier, opony, akumulator 28 500 euro
Mercedes SL 500, pierwszy właściciel, 1995, 12 tys. km. przebiegu. 44 900 euro
DS 21 Pallas (elektroniczny wtrysk), 1971, 35 tys. km, lakierowany 10 lat temu, 49 900 euro
Mercedes SEC 500, 1981, 150 tys. km, auto częściowo lakierowane, 16 900 euro
Mercedes SEC 500, 1984, 150 tys. km, 2. właściciel, bezwypadkowym 14 900 euro
Fiat Spider CS 2000, 1980, samochód w wersji amerykańskiej, 8900 euro
Lancia Thema 8.32 (silnik V8 z Ferrari), 22 000 euro
SL 500, 1992, reimport z Hiszpanii, auto do poprawek lakierniczych (wypalony lakier bezbarwny), 13 900 euro
Alfa Romeo Alfetta Quadrifoglio Verde, 1982, 85 tys. km, 14 600 euro
Mercedes 560 SEC, kabriolet firmy SGS
Auto zostało zbudowane w 1988 roku, cena 35 500 euro
Mercedes A124 (cabrio) E320, 1994, 1. lakier, 28 000 euro
Fiat 500F, 1968, silnik 496 ccm stuningowany na 20,5 KM (wydech, gaźnik, wałek rozrządu, miska olejowa) 9 950 euro
Steyr Daimler Puch 500D, 1958, silnik Haering 61 KM, 3,5 tys. km, od 30 lat w jednych rękach, 28 500 euro
Volvo 244, 1982, 26 tys. km, automat, pierwszy właściciel, 19 500 euro
Mercedes 190 E 2.0, manualna skrzynia, skórzana tapicerka, 1988, 42 tys. km, 10 900 euro
Włoskie BMW M3 (wersja 320is sprzedawana we Włoszech i Portugalii), 1990, 2.0/192 KM, 89 tys. km, 39 000 euro
BMW M3 E30, 1989, 157 tys. km, 2.3/200 KM, 62 400 euro
Mercedes 500 SEL, 1984, pierwszy właściciel, pełne wyposażenie, welurowa tapicerka, 16 900 euro
Mercedes S 280 SEL, 1984, 133 tys. km, pełne wyposażenie, skórzana tapicerka, 14 900 euro
Volkswagen Passat B2, wersja 3d, 1983, 72 tys. km, 5900 euro
Mercedes E200 T, 1994, 86 tys. km, automat, klimatyzacja, 12 800 euro
Volvo 850 kombi, 1996, 76 tys. km
Auto miało benzynowy silnik 2.0/126 KM. Automat, klimatyzacja, 7500 euro
Mercedes W124 200 E, 1992, skrzynia manualna, szyberdach, 6800 euro
Citroen GSA Pallas, 1980, 65 KM.
Auto miało zaledwie 33 tys. km, 12 800 euro