Najstarszym Mercedesem na zlocie był model 200 cabrio B (W21) z 1934 roku. Auto gruntownie odrestaurowane. Mimo 85 lat, prezentowało się znakomicie. Jakby niedawno wyjechało z fabryki. Ciekawostka: najstarszego Mercedesa zlotu prowadziła Maja Włoszczowska – mieszkanka Jeleniej Góry, kolarka górska, mistrzyni świata, medalistka olimpijska, która jest ambasadorką marki Mercedes. Pani Maja znakomicie radziła sobie z prowadzeniem 85-letniej maszyny, choć – jak przyznała – czasem przy zmianie biegu skrzynia zazgrzytała (w przedwojennych autach skrzynie biegów nie były zsynchronizowane i biegi trzeba wrzucać na dwa razy, z tzw. międzygazem).
Tylko o rok młodszy okazał się, startujący z numerem 2 Mercedes 200 (W21) kolekcjonera z Poznania. Auto również perfekcyjnie odrestaurowane wzbudzało duże zainteresowanie publiczności. W sumie na zlocie wystąpiło siedem przedwojennych Mercedesów. W Klubie Zabytkowych Mercedesów Polska takich przedwojennych modeli jest znacznie więcej, niestety nie wszystkie mogły pojawić się na zlocie. Przy okazji ciekawostka: najstarszym Mercedesem w Polsce jest model 10/20 HP Posen z 1912 roku. Auto od lat 30. aż do 90. pozostawało w ukryciu, odnalezione przez polskiego kolekcjonera zostało odrestaurowane i wielokrotnie prezentowane na zlotach i konkursach elegancji w Polsce i za granicą.
Licznie reprezentowane na zlocie były Mercedesy z lat 50. i 60. To już inne od przedwojennych modeli konstrukcje, w tej grupie najcenniejsze są Pontony cabrio i sportowe 190 SL – ceny tych modeli znacznie przekraczają 100 tys. euro.
Bardzo popularne są także modele oznaczane symbolem R 107 – to dwumiejscowe kabriolety z lat 70. i 80. o pięknej sportowej linii i z mocnymi silnikami (do 230 KM). Mają już status aut zabytkowych, a jednocześnie oferują wysoki komfort jazdy i bezpieczeństwo. Właściciele 107-ek nawet z najdalszych stron przyjeżdżają na zloty na kołach (auta przedwojenne i z lat 40., 50. często muszą korzystać z lawet).
Jest tradycją zlotu zabytkowych Mercedesów, że oprócz objazdu ok. 100 kilometrowej trasy załogi biorą udział w konkursie elegancji. Występują wtedy w stroju z epoki, z której pochodzi ich pojazd. Oczywiście najbardziej widowiskowe są stroje przedwojenne.