Niewiele osób wie, że pierwszy model Porsche powstał jeszcze przed II wojną światową, w 1939 roku. Typ 64 miał karoserię wykonaną w całości z aluminium (wyklepaną ręcznie!), przygotowywany był do wyścigu Berlin-Rzym.
Również mało znana jest historia protoplasty dzisiejszej Panamery. Pomysł 4-drzwiowego Porsche powstał już 26 lat temu, w1987 roku. Prototyp zbudowano na bazie modelu 928, pod maską pracował silnik V8 o mocy 320 KM. Jednak ten prototyp wyprzedził swoją epokę, fani Porsche nie mogli wyobrazić sobie sportowego modelu tej firmy jako auta 4-drzwiowego, rodzinnego.
Ciekawostką jest też to, że Porsche produkowało... traktory. I to całkiem niezłe. Działo się to w latach 50. i 60. Dziś traktory Porsche z tamtych lat są cenionymi przez kolekcjonerów zabytkami.
To, że sportowych modeli Porsche używała policja jest zrozumiałe. Ale dlaczego w 1964 roku na pościgowy radiowóz wybrano model 356 C w wersji kabriolet - nie wiadomo. Być może policjanci niemieccy lubili wówczas pościgi z wiatrem we włosach?
Okazuje się, że nie tylko Bugatti może pochwalić się silnikami 16-cylindrowymi. W 1969 roku Porsche zbudowało superbolid z silnikiem 16-cylindrowym o mocy 770-880 KM. Na torze osiągał 360 km/h.
Prototyp Porsche Panamericana z 1989 roku. Silnik 6-cylindrowy typu boxer, 3357 ccm, moc 250 KM, prędkość maksymalna 210 km /h
Porsche 356 SL Coupe z 1950 roku. Silnik 1086 ccm, 46 KM, prędkość maksymalna 160 km/h
Porsche 917 PA Spyder z 1969 roku. Silnik 16-cylindrowy, moc w zależności od ustawień - 770-880 KM. Prędkość maksymalna 360 km/h
Porsche 911 Carrera Coupe w wersji policyjnej z 1969 roku. Silnik 6-cylindrowy, boxer, 3600 ccm, moc 285 KM, prędkość maksymalna 275 km/h. Auto używane głównie do patrolowania aytostrad
Porsche 356 C cabrio z 1964 roku w wersji policyjnej. Silnik 4-cylindrowy, boxer, 1582 ccm, moc 95 KM, prędkość maksymalna 195 km/h
Prototyp: 4-drzwiowy dziadek Panamery. Model 928 Studie H50 z dwoma parami drzwi z 1987 roku. Silnik V8 o pojemności 4957 ccm, moc 320 KM, prędkość maksymalna 270 km/h