To już czwarta edycja tego rajdu, nawiązującego do Rajdu Polski – najstarszego (obok Rajdu Monte Carlo) na świecie. Pierwszy raz zorganizowano go w 1921 roku, zaledwie w 3 lata od odzyskania przez Polskę niepodległości.
W rajdowej próbie zabytków mogą brać udział załogi na samochodach wyprodukowanych do 1983 roku, a więc mających co najmniej 32 lata.
Załogi rywalizują na trasach Rajdu Polskiego w jeździe na regularność.
Dzięki takim założeniom o zwycięstwie nie decyduje tylko moc silnika, lecz przede wszystkim umiejętności kierowcy i pilota.
W Rajdzie Polskim Historycznym biorą udział zarówno zawodnicy na mocnych Porsche 911, jak też na takich mało sportowych autach, jak Wartburg czy Fiat 500.
O tym, że decyduje nie tylko moc silnika niech świadczą tegoroczne wyniki – piąte miejsce zajęła załoga na Ladzie 1500 S, ósme – na Wartburgu 353, a dziesiąte na Fiacie 125p.
A oto galeria kilkunastu klasyków sfotografowanych na trasie rajdu.
Galeria zdjęć
Auta na krakowskim rynku
Na pierwszym planie Porsche 911 sklasyfikowane na pierwszym miejscu w „generalce"
Renault R17 Gordini
Chrysler-Sunbeam
DKW F-12
Fiat 125p
Porsche 911. Po prawej Sobiesław Zasada
Ford Cortina Lotus – drugie miejsce w „generalce"
Porsche 911 Monte – zwycięzca 4. Rajdu Polskiego Historycznego
Opel Kadett GTE
Fiat 128 SC
Mercedes – niekasyfikowany z powodu awarii
Wartburg 353 – ósme miejsce w „generalce"
Fiat 125p
Fiat X1/9
Porsche 911 S Targa
Lada 2101-3
DKW F-12 – nieskasyfikowany
Fiat 500 Abarth
VW Garbus
Mercedes 280 CE
Mitsubishi Lancer GSR
BMW 323 Alpina
Renault
Alfa Romeo
Fiat 500
Alfa Romeo Alfetta GTV
Toyota Starlet
VW Garbus 1303 S