Wraz ze wzrostem importu na polskich drogach przybywało coraz więcej małych czwórek, szóstek i coupe 15, a także klika sztuk Renault 20/30. Renault zdobywało również serca miłośników sportu.Największą popularność zyskał na naszym rynku Renault 5, a dziś staje się idealnym materiałem na youngtimera. Niestety w większości egzemplarze użytkowane od początku swojego życia na polskich drogach dziś nie nadają się do dalszej eksploatacji. To tanie w miarę dynamiczne auto, które jest dobrym materiałem dla początkującego kierowcy. Historia Renault rozpoczęła się od romansu z Polmozbytem, który oferował Dacię 1300 tz. licencyjną wersję Renault 12. Dystrybucją części zamiennych zajmował się kielecki Polmozbyt. Poza wspomnianą Dacią na naszych drogach można było spotkać „oryginalne” Renault 12 w wersji sedan i kombi. W 1974 roku w Warszawie przy ul. Zagórskiej 7 powstała nowoczesna stacja obsługi Renault, należała do inż. Janusza Kiljańczyka. Już wcześniej miał on stację Renault w latach 1968-73. To pasjonat sportów motorowych, startował w wyścigach za kierownicą Renault 12 Gordini.Renault 12 Gordini odnosiło liczne sukcesy w rajdach i wyścigach nie tylko w Polsce. Do największych sukcesów zaliczany jest przejazd braci Marreau przez całą Afrykę na trasie Algier – Kapsztad w grudniu 1971 roku. Renault 12 Gordini cieszyło się popularnością w krajach bloku wschodniego.Szef działu sportu Renault odwiedzał największe rajdy rozgrywane w „demoludach”. Dostrzegł on talent Błażeja Krupy. Francuzi docenili też Janusza Kiljańczyka. Wiosną 1974 roku do Polski dotarł egzemplarz „dwunastki” dla Krupy, 19 maja zwyciężył on w Rajdzie Dolnośląskim. Miesiąc po tym Renault 12 Gordini zdobyło drugie miejsce w 34 Rajdzie Polskim. Od 1975 pilotem Krupy był Piotr Mystowski. Kolejne zwycięstwa to między innymi w Rajdzie Kormoran.Swój epizod w Renault miał także Sobiesław Zasada w Rajdzie Polskim wystartował on Renault Alpine A110 1800. Podczas jednego z oesów doszło do wypadku w Renault uderzył jadący pod prąd samochód organizatorów.Lata 70' to dekada sukcesów i popularności modelu Renault 5. W 1976 roku takim autem startował Jerzy Landsberg/Marek Muszyński. Rok później w Renault 5 Alpine mogliśmy podziwiać Błażeja Krupę i Piotra Mystkowskiego z teamu Stomil Olsztyn. Jeden z najlepszych sezonów to rok 1979 w którym załoga wygrała między innymi: Rajd Krakowski Krokusy, Rajd Kormoran, Rajd Elmot, Rajd Wisły i zajęładrugie miejsce w Rajdzie Warszawskim.Z Fiata 125p na Renault przesiadł się także Krzysztof Koper. W 1980 roku do kierowców dołączyli Lesław Orski i Zbigniew Maliński. Piątkami jeździli też zawodnicy: Henryk Pineles oraz Tadeusz Dębowski. W Polskich rajdach w Renówkach startowali zagraniczni zawodnicy. Guy Frequelin i Jacques Delaval, a także Jean Ragnotti, które zdobyły drugie miejsce w Rajdzie Polskim.W latach 70' Renault odnosiło w Polsce liczne sukcesy w sporcie, jednak sieci sprzedaży nie udało się wówczas rozwinąć. Do roku 1980 można było kupić Renault za dewizy przez sieć sklepów Pewex. Bardzo często Polacy wracając z tzw. saksów we Francji, RFN, Szwecji czy Holandii przywozili do kraju Renault. Do rozwoju importu przyczyniły się sklepy PZMot i Pewex oferujące części zamienne do aut importowanych.
Renault w Polsce: lata 70-80
Lata 70' to otwarcie Polski na świat, zwłaszcza na Kraje Europy Zachodniej. Ilość Renówek na ulicach wzrasta także dzięki prywatnemu importowi